Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.09.2018 20:57 - Наглост, породена от дирижираната история
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 3230 Коментари: 13 Гласове:
35


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Гледах без особено внимание новините, докато то не бе привлечено от нещо, свързано с бившия Български град НИШ!
Че скромната паметна плоча,  посветена на над две хиляди Българи, загинали за освобождаването на НИШ през ВСВ е поругана?
Да ,плочата беше допълнително  нашарена с нашата кирилица с текстове, че едни окупатори не може да бъдат освободители?!
Логически е така Но дали е истина?

Да направим кратък исторически преглед
Ниш се свързва най- вече с Константин Велики!
Найсос/ НИШ/ е родния му град!
Родния му край го влече, но вниманието му е насочено към...Сердика
Даже смята да прави Сердика столица!
 Казва ,че Сердика е неговия Рим!
От стратегически съобръжения това не се случва, но строи тук, в Сердика,  внушителен дворец и значителна част от годината прекарва в него! Следователно, той чувства Найсос и Сердика за близки!.....

Ниш стотици години е бил в пределите на държавата ни, заселен е с Българи!
Това е документирано и преди по-малко от 200 години, че градът е БЪЛГАРСКИ !Като такъв го описва и Ами Буе-френски пътешественик!
Там се е състояло и най- голямото  въстание в Отоманската империя, известно като Нишкото! От първата войскова част, пратена за потушаването му, оцелели само двама!
Това озверило властта и тя подходила с нечувана жестокост ! Избити били, след дълги битки , 20 хиляди Българи!

Въстанието било отразявано и от Белградските вестници
Като " Българското"!
Да, Българи са живеели там, не сърби!
През 1876 година Сърбия води една крайно неуспешна война с Отоманската империя! Спасена е  от пълен разгром от Русия, но още тогава поставят въпроса за НИШ, да бъде техен?!  Българският НИШ!?
По време на Освободителната война Сърбия се включва, когато става ясно, че войната е спечелена!  Войските и се насочват към София
Това изправя руснаците на нокти!  София е спрягана за столица! Те, сърбите,  вече са влезли в НИШ, руснаците от опит знаят, че ще го искат!  Допуснат ли влизане, тяхно, в София, ще искат и нея?!
Затова правят прословутия преход посред зима през Балкана към София, да изпреварят сърбите!
След края на войната, на Берлинския конгрес  сърбите трябва да "се задоволят" само с Ниш!?Като дял за участието им във войната!?
За 140 години в НИШКА област е проведена такава сърбизация, че открито обявяващите се за Българи там се броят на пръсти...................

Имаше телевизионен екип ,наш,  в НИШ, хората под  сурдинка казваха ,че са Българи!?
Впрочем, в този процес на обезбългаряване сърбите не са сами !
Гърците и румънците даже ,  дори ги превъзхождат!
Пример-Манифестът на румънския крал за присъединяване на Северна Добруджа към Румъния след дълго колебание е написан на Български !  Като решение на Берлинския конгрес! Защото там никой не владее писмено румънски!
Сега там не може да се намери човек, владеещ писмено, а и говоримо...Български!
Прав е колегата Goro6, който твърди, че ако не е била Освободителната война, сега по нашите земи щеше да се говори ....на турски ! Благодарение на законите,  прокарани и въведени от Ататюрк!

Та, пример на плитка историческа  памет и върховна наглост  е , да бъдем обявявани за окупатори на един от най- истинските ни, Български градове-НИШ!

Никой не търси реванш или промяна на границите
Но станалото е гавра с паметта на над две хиляди Българи, оставили семействата си без бащи и синове!




Гласувай:
35


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. leonleonovpom2 - Ами направлявана е историята, к...
20.09.2018 21:02
Ами направлявана е историята, която се е "творяла" на Берлинския конгрес!
По-безобидно определение от това не се вижда!

А резултатите от това направляване са налица днес!
цитирай
2. leonleonovpom2 - След като самата сръбска преса т...
20.09.2018 21:10
След като самата сръбска преса таксува въстанието като" Българско", учудвашо е нашето поведение
Станах свидетел ,как наша екскурзоводка говори за него, като за сръбско????
Издебнах момент , за да не я изложа и я коригирах
Каза ,че така и е преподавано
Да, това сигурно е вярно
От някой много образован и знаещ, скоро пръкнал се демократ!
цитирай
3. kvg55 - leonleonovpom2,
20.09.2018 21:13
Глупостта и простотията не са само у нас.
цитирай
4. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
20.09.2018 21:33
kvg55 написа:
Глупостта и простотията не са само у нас.


Прав си, така е!
затова пък, отстрани добре се вижда колко грозни са подобни деяния
Типична , Балканска ганювщина, както казваше дядо ми!

Хубава вечер!
цитирай
5. get - Два цитата по темата ?
20.09.2018 21:43
leonleonovpom2 написа:
След като самата сръбска преса таксува въстанието като" Българско", учудвашо е нашето поведение
Станах свидетел ,как наша екскурзоводка говори за него, като за сръбско????
Издебнах момент , за да не я изложа и я коригирах
Каза ,че така и е преподавано
Да, това сигурно е вярно
От някой много образован и знаещ, скоро пръкнал се демократ!



През 1841г. френското правителство изпраща, Жером-Адолф Бланки да проучи положението в Западна България, след като ОСМАНСКИТЕ власти потушават въстание на българите в Нишко и Пиротско.
След завръщането си той публикува книгата „Voyage en Bulgarie pendant l'année 1841“ („ПЪТУВАНЕ ИЗ БЪЛГАРИЯ през 1841 година“), която съдържа ценни наблюдения за страната БЪЛГАРИЯ от Ниш и Пирот, в средата на 19-ти век.
Интересно е как днес сръбската историография ОПИСВАЩА въстаналите в Нишко ЗА СЪРБИ(!) ще преведе книгата на Бланки на сръбски език?
Второ:
През 1874 г. Л. Каравелов пише статията във в-к "Независимост"?
"БЪЛГАРСКИТЕ ПРОЦЕНТИ В РУМЪНИЯ СЕ УМАЛЯВАТ"
В която коментира?
"Българското отделение на "Левант Таймс" мисли, че в Ромъния живеят около 900 000 българи и че тия българи са образовани, богати и развити. "Но по-голямата част от тия добри, поромънчени на поглед българи се показва студена към народното движение и към оная цивилизация, които в последньото време са захванали да се разпространяват из отечеството ни" — говори българското отделение на "Левант Таймс". Освен това, тоя вестник ни уверява, че ако българите в Росия и да са изгубили своят език и своите народни особености, то българите в Ромъния са оцелели и съхранили са и своето име, и своята народност. "Българските преселенци в Росия са изгубени вече за българският народ — говори тоя вестник. — Това никак не можеме да кажем за българските преселенци в Ромъния. Тия българи са увардили своят майчин език и успели са да натрупат големи богатства."

- Де ги сега наследниците на тези близо милион българи в Румъния ... за Гърция или Турция - не ми се говори!
цитирай
6. leonleonovpom2 - Здравей, Гет!
20.09.2018 22:20
Ами няма да преведат изобщо книгата сърбите!
Да, кореняците Българи, живеещи от памтивека в руските земи, имащи и дял в държавността й са загубени
Някой беше публикувал няколко стотин руски фамилии с Български произход-Там бяха Толстой, Тургенев-той има книга за Българина Инсаров, Лермонтов ....Дори и Столетов би трябвало да е Българска, наличието на сто подсказва!
Но тяхната съдба споделят и другите Българи- в Сърбия, Гърция, Турция , Румъния!
Даже в Добруджа целият път е извървян От нито един знаещ румънски да се стигне до нито един знаещ-български
Ами като те тормозят и дискриминират затова ,че говориш Български, ще го забравиш!
В Сърбия не само Нишко и Пиротско са Български Ами поречието на Българска Морава до самия Дунав е било заселено с Българи!
Но ние гледаме да не обидим някой!

Хубава вечер, Гет!
цитирай
7. shtaparov - Простотията великосръбска е ди...
21.09.2018 02:39
Простотията великосръбска е диагноза,за която трябва да се дава група инвалидност.
цитирай
8. leonleonovpom2 - Здравей, Ангеле!
21.09.2018 08:31
shtaparov написа:
Простотията великосръбска е диагноза,за която трябва да се дава група инвалидност.


Прав си , така е!
Дядо ми, служил в железния 27-ми Чепински полк имаше приказка за такива-Балканска Байтанювщина
Но той беше живял повече от три години в условията на на английски порядки, където няма и вако и тако!
Нареденото е закон!
Например ,при залавянето им от засада ,командирът и отнесъл дисциплинарно наказание Защото не изпълнил заповед - Българите да бъдат заловени живи, никой да не бъде убит!
Формално, били сме окупатори преди да освободим града, ако се върнем назад, без да влизаме в подробности, които са ясни
Но да се върнем още по - назад
С какво право те са си присвоили този чисто Български град и са го ,реално, обезбългарили? Това какво е. как се нарича?
И ние услужливо мълчим
Сигурен съм ,че Нишкото въстание от 1841 г. ,най - голямото в Османската империя или не е обект на учебниците ни по история, или е описано като сръбско Щом в Университета го учат като такова Това е българският нихилизъм!

Хубав ден!
цитирай
9. leonleonovpom2 - Това поражда и други разсъждения
21.09.2018 08:44
Колко е грозно за се маскарят и унищожават паметници Ами и името им показва-те са паметта на народа, част от историята
Напомня на един ,компрометиран римски закон-за осъждане на паметта
Когато някой император умре или го убият зверски ,влиза този закон в сила Всичко,свързано с него, предходния император се унищожава-паметниците най вече
Каракала стига до там, че не само собственоръчно убива брат си Гета, но и нарежда образът му от скъпата семейна камея да бъде заличен!?! Не ,че другото не е ,но това си е лудост, той не признава на родителите му да са имали и друг син?
цитирай
10. nedovolen - Твърде не мога да коментирам, за...
22.09.2018 08:09
Твърде не мога да коментирам, защото телевизия не гледам, радио не слушам, вестник не разгръщам.
Какво ли не ни е ограбено... И независимостта. Само духа. На някои.
цитирай
11. leonleonovpom2 - Поздрави, Николай!
22.09.2018 14:08
nedovolen написа:
Твърде не мога да коментирам, защото телевизия не гледам, радио не слушам, вестник не разгръщам.
Какво ли не ни е ограбено... И независимостта. Само духа. На някои.


Честит празник!
Така е, всичко ни е ограбено, дори и радостта от живота!

Духът ни крепи!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
12. bojil - Докато руснаци пишат Балканската ...
23.09.2018 04:13
Докато руснаци пишат Балканската история,всякакви улавщини можем да очакваме от нашите довчерашни събратя!
цитирай
13. leonleonovpom2 - Здравей, Божиле!
23.09.2018 08:38
bojil написа:
Докато руснаци пишат Балканската история,всякакви улавщини можем да очакваме от нашите довчерашни събратя!


Сърбите, които иначе са задружни си имат една подла чертичка, която се проявяваше при времето на Тито най-вече! Да си имат господар винаги, но да си го сменят според интереса Е, ядоха и бой заради тази работа........
Та и сега, въпреки ,че веднага реагираха и оправиха резила! Сръбска тъпанарщина Вместо да си траят, вадят нещата на показ?!
Винаги са били във васално, подчинено положение спрямо нас Дори и в годините на могъщество на Сърбия

Ама и нас си ни бива, не падаме по- долу Вчера сто пъти се повтори хан Аспарух, хан Крум? А дори Паисий пише ,че са князе
В интерес на истината ,точно от Русия идва титлата каназ Оттам и княз От нея е произлязло и хан , и кан, а не обратното
И не разбраха ли дебелоглавите ,че хан се титулова след името-например Чингиз хан
И не знам какви граматици разчитат надписа
" канасубиги " било кана субиги и търсят смисъл на субиги А ясно е ,че на старобългарски биг е бог Има го и в украинския-малоруски- преди 150 години-със сигурност!
Значи, разделно надписът е канас у биги
И вече смисълът е ясен пределно
Канас/ з/ от бога!
Ами от бога ще е ,не от Бъгарския историк
Ние, за да покажем подчиненото си и покорно положение , сме готови да преиграем дотам, че чак и считаният от нас за господар да ни озаптява, да ни вразумява!

Хубав ден ти пожелавам!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9139553
Постинги: 1349
Коментари: 29652
Гласове: 102602
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031