Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.10.2018 08:41 - Да се влюбиш във вещица/откъс от романа/
Автор: einfach Категория: Изкуство   
Прочетен: 3471 Коментари: 1 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Бягството

Беше един слънчев следобед. Маргарет седеше на столче в градината и неусетно, дори за себе си, заразказва:

„Всичко започна в началото на юни, един ден преди да се срещнем с теб. До този момент гледах на случващото се в страната, като нещо, което почти не ме засягаше. Живеех в своя приказен свят и не пречех на никого. Правех това, което обичам и успявах да се препитавам с него. Отглеждах зеленчуци, плодове, билки и подправки, които продавах с лекота на постоянни клиенти. Хората знаеха, че всичко, отгледано от мен е вкусно и биологично чисто, макар че не харесвам тази дума. Варях сладка, пакетирах чайове и подправки. Дори понякога успявах да продам някоя от картините си на добра цена. Правех всичко с голяма любов и вдъхновение и хората го оценяваха. Сякаш успявах да им предам част от аромата на душата си и това ме правеше щастлива. Повечето от малките магазини в града също продаваха моята продукция. Бях намерила себе си и начина на живот, които ме удовлетворяваха напълно. През последните месеци много хора започнаха да напускат града и да бягат в планините. Много от редовните ми клиенти също заминаха, но аз все се надявах, че всичко това е временно и че нещата по някакъв начин ще се оправят от само себе си. И за миг дори не си помислях, че и аз скоро ще се превърна в бегълка. Толкова обичам дома си и градината си, че не можех да си представя сила, която би ме принудила да ги напусна. Но много скоро разбрах колко дълбоко съм се заблуждавала. Въпреки че водех изключително уединен живот, до мен достигаха слухове за случващото се в града. Един ден на входната ми врата се позвъни. Беше една от редовните ми клиентки. Купи малко плодове и докато ѝ ги приготвях в градината, тихо ми прошепна, че трябва да се махна от града, защото разбрала, че също съм предвидена за коригиране на ума и до няколко дни ще дойдат за мен. Каза ми, че първо някой от доброволните отряди ще ми връчи призовка и ако не се явя до два дни, ще ме отведат насила. Нямаше причина да не ѝ вярвам, но бях изключително объркана. Когато тя си тръгна, се разплаках. Нямах си никого, не знаех къде да отида и как да потърся помощ. Бях гневна, много гневна. Цялата пламтях от обида. Едва успях да потисна неприятното чувство на гадене в стомаха. През целия си живот никому не бях причинила зло. С какво бях заслужила подобно отношение? Кому пречех?

Но как, по какъв начин можех да се противопоставя на тази смазваща несправедливост? Почувствах страшна слабост и отпадналост. Бях толкова дълбоко обидена на целия свят, че ми се искаше или той, или аз да изчезна. Сърцето ми се късаше само при мисълта, че само след няколко часа, ще ми се наложи да избирам между любимия дом и истинската си същност. Главата ме заболя от мислене, но накрая стигнах до заключението, че вината не беше моя. Просто се бях озовала на мястото на събития много по-големи от мен. И както бяха засмукали толкова много незаинтересовани от тях хора, така бяха стигнали и до моя дом. Трябваше да реша. Да запазя себе си и да изгубя сътворения от ръцете ми рай, или да го напусна и замина в неизвестната дива пустош, но да се опитам да съхраня себе си. Не знам колко време съм била в това окаяно състояние, но в един момент почувствах прилив на необикновена сила и решителност. Някъде от дълбините на душата ми изплува решението: „Или всичко или нищо". Половинчат живот нямаше да водя. Ако съумеех да запазя себе си, кой знае, може би един ден щях да успея да изградя още по-прекрасен дом. Нали мъдрите хора казват, че възможностите обикновено са маскирани като проблеми. Когато осъзнах съвършено ясно какво искам, решението вече беше лесно. Дори се изненадах от човека, в когото неочаквано се превърнах. Такава смелост и решителност притежавах за първи път в живота си. Тялото ми съвсем осезаемо се изпълни със светлина и колкото и невероятно да звучи, усетих реалността на силата в мен така ясно, както виждам теб сега пред себе си. 
И така, след като решението беше взето, приготвих внимателно малко багаж – само най-необходимото и повечко храна. За последно погалих прекрасните си рокли в гардероба. Бяха толкова красиви и с такава радост ги обличах до днес, но там, където отивах, нямаше място за тях. И къде отивах всъщност? Имах бегла представа, че хората отиват в планината. Взех една карта, за да мога да се ориентирам. Ако бях малко по-будна и заинтересована от събитията напоследък, можеше да направя опит да се свържа с хора, които да ми помогнат, но бях пропуснала момента и трябваше да се справям сама. Опитах се да поспя през нощта, но сънят ми беше неспокоен. Цяла нощ търсих решение, скитайки из страната на сънищата. Когато трябваше да взема някое трудно решение, се допитвах до тях. Това е един дълъг разговор с подсъзнателната ми същност. С годините научих езика им и рядко греша при тяхното тълкуване. Те винаги ме предупреждават, както за предстоящи промени, така и за срещи със специални хора. В този свят без обичайните ограничения на материята, често откривах неочаквани и оригинални решения на проблеми, които не можеха да се решат по стандартния начин в будно състояние. Но този път поради тревогата или някоя друга причина не получих никакъв знак от тях. На сутринта станах, закусих и се приготвих за път, когато ти позвъни на вратата. Странно, но не се изплаших от теб. Усетих, че не си заплаха, въпреки работата, която вършеше. Всичко мина гладко и това върна увереността ми, че съм точна в преценките си.

Знаех, че каквото и да ми е приготвила съдбата, ще се справя с помощта на висшите сили. Те винаги ме закриляха и подкрепяха, когато им се доверявах.

 



Гласувай:
1


Вълнообразно


1. barin - Здравей, einfach. Романът ме за...
17.10.2018 14:19
Здравей, einfach. Романът ме заинтересува. Ще го чета по-нататък другата седмица. Чел съм много откъси от романи, публикувани в блига.
Поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: einfach
Категория: Изкуство
Прочетен: 63426
Постинги: 39
Коментари: 19
Гласове: 109
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930