Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.03.2019 22:18 - Приказка за царевицата
Автор: dewy777 Категория: Поезия   
Прочетен: 1583 Коментари: 8 Гласове:
10

Последна промяна: 25.03.2019 23:42

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Накрай пазара, зад казана чер,
Крещеше продавач със дрезгав глас:
“Тоопли царевици молиим!
Купете си, ако обичате!”
 
Аз не обичам царевицата така.
Обичам царевицата въобще.
От сухо малко зърно я обичам.
Подскачаща сред многото си братя
В олющените ми ръце.
Говореща си нещо с други няколко
Зрънца сред тъмнината на земята…
И после влагата, и после топлината,
И после любопитното носле,
Надничащо из пръхкавите грудки.
Обичам да я гледам после как,
Източила снагата си високо,
Сред вятъра танцува, маха листи…
Обичам да я галя по косата,
Чак корена да чувствам как се смее…
Обичам я, когато, още млада,
Предлага ми зелената си гръд
Със капчиците подредено мляко…
Обичам я накрая, зряло злато,
Да шушне сред ръждивото поле…
 
Така обичам царевица аз.
И вярвам, че тя също ме обича.

image



Гласувай:
10



Следващ постинг
Предишен постинг

1. lexparsy - :-)))
26.03.2019 00:00
След тази споделена приказка за любовта ти към царевицата, ако ти я продаваше накрай пазаря щях натам да се затичам... И без да има нужда да викаш, защото с очи ще я разказваш :-)
Уффф, сега ще я сънувам... като я сготвиш как си знаеш, ще подуша :-)
цитирай
2. emelika - Време е да сеем
26.03.2019 05:28
И злоядото дете
с приказчицата сърдечна
зрънцето варено ще яде.
С пукот пуканков в захлас
шепки пълни за запас,
а и чиния с мамалига
няма да му стига.

Аз пък зрънце ще си гушна
и в земята ще го пусна.
цитирай
3. vesever - Много сладурско. Когато чета или ...
26.03.2019 07:52
Много сладурско. Когато чета или някой ми говори, виждам всичко в картини. Хареса ми картината, която видях тук. Поздрави!
цитирай
4. misteriavechna - Ох! Като знам, колко много невинна царевица съм погълнала в моето туловище,
26.03.2019 14:07
се чувствам, като звяр насред тази красива, образна любов. Мнозина от нас дори не я познаваме по този начин, царевицата.
Жив и обичен начин на представяне! Успех!
цитирай
5. dewy777 - Благодаря
26.03.2019 21:14
emelika написа:
Време е да сеемИ злоядото дете
с приказчицата сърдечна
зрънцето варено ще яде.
С пукот пуканков в захлас
шепки пълни за запас,
а и чиния с мамалига
няма да му стига.

Аз пък зрънце ще си гушна
и в земята ще го пусна.

Благодаря! Нека Господ да ти изпраща само хубави мисли!
цитирай
6. dewy777 - Благодаря!
26.03.2019 21:17
vesever написа:
Много сладурско. Когато чета или ...Много сладурско. Когато чета или някой ми говори, виждам всичко в картини. Хареса ми картината, която видях тук. Поздрави!

Благодаря за хубавия отзив! Желая здраве!
цитирай
7. dewy777 - Благодаря, Мистерия!
26.03.2019 21:20
misteriavechna написа:
Ох! Като знам, колко много невинна царевица съм погълнала в моето туловищесе чувствам, като звяр насред тази красива, образна любов. Мнозина от нас дори не я познаваме по този начин, царевицата.
Жив и обичен начин на представяне! Успех!

Красива, образна любов... Който желае, ще се научи.
цитирай
8. dewy777 - А ти, Лекс!
26.03.2019 21:23
lexparsy написа:
:-))) След тази споделена приказка за любовта ти към царевицата, ако ти я продаваше накрай пазаря щях натам да се затичам... И без да има нужда да викаш, защото с очи ще я разказваш :-)
Уффф, сега ще я сънувам... като я сготвиш как си знаеш, ще подуша :-)

Защо стоиш накрая като сираче /без коментар/?
Бъди благословен!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dewy777
Категория: Поезия
Прочетен: 13165
Постинги: 7
Коментари: 70
Гласове: 76
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930