Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.05.2010 22:56 - Усойница !
Автор: watchtowerman Категория: Туризъм   
Прочетен: 33404 Коментари: 37 Гласове:
21

Последна промяна: 11.05.2010 15:04

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

   Днес, на излет до заслон "Синята стрела" видях и заснех ей тая "змия".


image

 

image

 

       Казвам "змия", защото първоначално я възприех за смок - беше дълга 90-100 см, а с такава дължина отровни змии по нашите земи не съм  чувал да има. Но...шарката върху гърба й ми казваше, че май не е "смок", а си е "усойница".  
      Оставих я да си ходи по живо по здраво...
      Ама, правилно ли постъпих, питам се сега. Местността, където я срещнах е оживено - минават доста туристи, пък и  има понякога с тях и малки деца, щъпуркащи из тревата...
     И все пак, ще ми се да се надявам, че съм видял - и снимал, НЕ-отровна змия...
     Вие какво ще кажете?!...

     Направих и видеоклип, но го пускам с няколко дни закъснение - 11 май 2010

 

http://vbox7.com/play:cf9cefc0


    



Тагове:   усойница,


Гласувай:
21



1. galatceq - Правилно е - и Конфуций е ловял риба с ...
01.05.2010 23:07
Правилно е - и Конфуций е ловял риба с въдица, която дава шанс за измъкване . Считал е, че и тя трябва да го има , дори с риска да остане гладен ;)
цитирай
2. анонимен - усойница е, сравних снимки в нета, ...
02.05.2010 09:15
усойница е, сравних снимки в нета, едно към едно
цитирай
3. анонимен - ето
02.05.2010 09:16
http://www.biodiversity.bg/static/wallpapers/reptilia_10.jpg
цитирай
4. martiniki - усойница
02.05.2010 10:22
не съм сигурна дали не беше пепелянка, имам спомени детски, свързани с отровните змии, една такава беше изпълзяла от помещението под стълбите в бабината къща, била съм 7-8 годишна, сега си мисля, че е била тъкмо усойница, защото мястото от което излезе беше много тъмно и уойно-нещо като килер за стари обувки, уплашихме се много и баба повика една комшийка - доста по-курназ от нас, помня, че разполови змията на две с една лопата, загреба я и я хвърли в казана за боклук пред къщи
друг път ни е гонила змия в една нива, майско време ще да е било, бяхме на черешите, но обикновено се отплесвахме да берем макове
цитирай
5. watchtowerman - Благодаря
02.05.2010 17:02
за справките, уточненията, и споделените спомени за "усойницата".
Но - тогава, когато я видях, доста се колебах между живота и смъртта на "змията", преценявах дали не избирам между живота и смъртта на човек, за невинно дете, тичащо щастливо из тревата, радвайки се и заредено с енергия от красотите на Природата...
цитирай
6. rebelle - това е черна мамба
02.05.2010 19:43
ако някога бъдат снимани тези змии,след това преследват фотографа до неговия дом, чакат го да заспи и го изяждат целия с пижамата :(
цитирай
7. pluton911 - Раздвижили са се гадинките!
02.05.2010 21:33
Колеги, аз пък видях две пепелянки в на разтояние 50 метра една от друга. Една по-голяма и една по-малка! Искам да напомня, че по това време на годината са най-най-утровни, защото цяла зима не са яли и не са изразходвали и грам от отровата си!
http://pluton911.blog.bg/turizam/2010/05/02/iskyrskiiat-kanion-pri-lakatnik-1-mai-2010.538103
цитирай
8. watchtowerman - rebelle,
02.05.2010 21:42
не бих отказал да ме изяде черна мамба...Но когато се прибирам в къщи, там ме чака да ме изяде една бяла мамба, и тя ме консумира преди да съм заспал и при това без пижама, най-малкото, защото не съм й фен - на пижаматата. Така че, когато дойде черната мамба да ме яде, ще й е късно, и по въпроса с консумацията ми да иска сметка от бялата мамба...
цитирай
9. pluton911 - Иначе!
02.05.2010 21:50
Усойницата и пепелянката са най-отровните змии в България след смока, но повечето хора умират не толкова от отровата им, а от уплах!
цитирай
10. анонимен - Според мен смока е най-отровната ...
02.05.2010 22:17
Според мен смока е най-отровната змия в България, нали така, pluton911?
цитирай
11. pluton911 - Да!
02.05.2010 22:19
Смока е най-отровната змия в България, точно така!
цитирай
12. rebelle - .,.
02.05.2010 22:29
pluton911 написа:
Колеги, аз пък видях две пепелянки в на разтояние 50 метра една от друга. Една по-голяма и една по-малка! Искам да напомня, че по това време на годината са най-най-утровни, защото цяла зима не са яли и не са изразходвали и грам от отровата си!
http://pluton911.blog.bg/turizam/2010/05/02/iskyrskiiat-kanion-pri-lakatnik-1-mai-2010.538103

ще се Утровя от смях
цитирай
13. анонимен - watchtowerman
02.05.2010 22:32
Watchtowerman, според теб смока ли е най-отровната змия в България?
цитирай
14. анонимен - rebelle
02.05.2010 22:34
Виждам че и ти оцени pluton911 .
цитирай
15. pluton911 - Всъщност!
02.05.2010 22:35
Всъщност смока е най-отровната змия в Европа! Друг е въпроса, че зъбите му са в гърлото и не може да захапе едри животни и хора! Нали знаеш кой се смее най-добре rebelle! :)
цитирай
16. анонимен - pluton911
02.05.2010 22:55
То и най-обикновения паяк под леглото е Утровен, но не и за човека. Нали знаеш кой се смее най-добре?
цитирай
17. pluton911 - Факти!
02.05.2010 23:01
Тези които се смеят на фактите са ми най-смешни. Щом си толкова отворен, вкарай си средния пръста в гърлото на смок и ела да ми го покажеш, аз ще направя същото с паяка под леглото ми! :)))))
цитирай
18. анонимен - pluton911
02.05.2010 23:20
Вече съм го правила - извадих му безобидните зъбки.
цитирай
19. pluton911 - :)
02.05.2010 23:35
Кой съм аз, че да казвам коя змия е най-отровна в България?! Никой не ви плаща да ми вярвате! :) И какво ли си правя труда да ви отварям очите?

http://nauka.bg/forum/index.php?showtopic=4304
цитирай
20. анонимен - pluton911
03.05.2010 00:43
Хе-хе! Това, че има една отровна разновидност, не значи че всички смокове са такива. Бялата акула е човекоядец, но не и черноморската. Или няма такава? В тропиците бъка от отровни паяци, но това не важи за ония в мазето. В България има далечна родственица на боата, която обаче не може да те удуши.
Е сега вече се спуках от смях последна!
цитирай
21. injir - Някъде четох , че змиите хапели от уплаха. Затова ...
03.05.2010 04:07
Змиите хапели от уплаха. Затова нападали - за да се защитят. От хората.
цитирай
22. pluton911 - Смок
03.05.2010 08:06
За "анонимен" - Вдлъбнаточелия смок в разговорна форма всеки казва само Смок (обикновен Смок).
За мислещите хора - Пазете се от зъбите на смока в гърлото му. Приказките на "ананонимен" само могат да ви навредят!
цитирай
23. анонимен - pluton911
03.05.2010 09:15
Има гущер без крака, който по нищо не се различава от змия на външен вид, но това не значи, че е змия. Пазете се от други планети, защото могат да блъснат Земята. Това ще донесе смърт за всички.
цитирай
24. watchtowerman - Без да съм бърникал из Интернета.
03.05.2010 18:27
Но знам, че в югозападна България - Петричко, местните хора говорят за смок "цицелец" - стигащ до 2м дължина и силно отровен, ако ви ухапе. За тоя смок говорят и войници от заставите наоколо, по време на горещините през лятото бил изключително бърз в реакциите си...Такова "чудовище" - 2м, съм виждал в Конявската планина, но не знам дали е бил отровен. Ходех по едно сухо дере - корито на пресъхнала река, а той ме е изчакал да мина, след което тръгнал да пресича дерето. Аз чувах единствено тракането на камъните под обувките си, но като съм го задминал и той е тръгнал, чух и друг звук - тракане някакво зад мен. Обърнах се и го видях на 15м от мен - изправил поне 30-40 см от предната си част с главата - тракаха камъните под него при пълзенето си върху тях. Онемях от изненада, ужас и страх, в дясната си ръка даржах за каиш фотоапарат "Смяна-8", какво ти снимане!, само хванах каиша - около метър и половина, по здраво, мислейки да го размахам, ако се наложи. Но добре, че смокът не ми обърна внимание да се "закача" с мен...
цитирай
25. rebelle - Нали знаеш кой се смее най-добре ...
03.05.2010 21:17
pluton911 написа:
Нали знаеш кой се смее най-добре rebelle! :)

На който му хлопа дъската ли? Айде стига за теб вече

watchtowerman написа:
Но знам, че в югозападна България - Петричко, местните хора говорят за смок "цицелец" - стигащ до 2м дължина и силно отровен...

По Петричко като се напушат какво ли не говорят
цитирай
26. pluton911 - абе rebelle
03.05.2010 22:39
Ти какво си се заял с нас. Което си е факт си е факт. Не се ли усети малко, че колкото повече спориш за нешо е което не си прав, толкова по-тъп ставаш! Извинявам се, но ти пък малко не се усети бе пич!
цитирай
27. razkazvachka - хей, хора, внимавайте като ходите из тревата -
04.05.2010 01:27
има много братчедки наизлезли - тези кафеникавите усойници се пречкат по шосетата и бая смазани има тия дни. Кожата й е млада - нали си е оставила старата вече. Горските усойници са по-къси и по-тъмнокафяви, ама по начало са недоскив - веднъж една мина до крака ми и си отиде по нейни си работи - важното е да не се движиш, щото тогава те забелязва и се плаши и хапе!
Водните змии на сухо са отровни!
По люляците има една змийка, наречена "стрелок" - тя напада - по-тънка е и по-сивкава.
Из Витоша има и чужденки - някакви шаренийки - не съм ги виждала, обаче.
Слепокът е дълъг и сив, но не е опасен.
А със смоци гледайте да си нямате работа, щото ако са големи - нападат, увиват се около вас и удрят с опашката - а са ячки и може да не се отървете само с уплах.
Змията си е животинка - ако тъпчете с тежки обувки, ако я настъпите, ако я ударите - е, тя се пази, нали, няма да седне да ви прави кафе или пък да си обръща другата буза. Най-печените змияри разправят, че, ако не си убивал змия - те не се плашат от тебе и можеш да ги галиш - плавно, и като гледате да я държите достатъчно добре зад главата.
И най-добре - ако ви ухапе - да й строшите главата и заедно с нея да идете до най-близкото място с противозмийски серум.
Няма нужда да плашите хлапетата - най-добре е да им кажете да не пищят и да не бягат - замръзват на място - те са лекички, не трамбоват, змиите не ги хапят.

Ае, лека,
отивам да се навия под листото и да поспя, щото жабите още не са излезли и няма кво да се лови нощем:))))

П.П. - аз ходя боса по джапанки из усойните места - и най-много ме е страх от кърлежи...
цитирай
28. анонимен - В Черно море има кръвожаден кит. ...
04.05.2010 14:30
В Черно море има кръвожаден кит. Открил го е pluton911, който е толкова "умен", че още мисли rebelle за мъж.
цитирай
29. rebelle - Не се ли усети малко, че колкото п...
04.05.2010 20:26
pluton911 написа:
Не се ли усети малко, че колкото повече спориш за нешо е което не си прав, толкова по-тъп ставаш!

Да, усетих, че колкото повече спориш, толкова по-тъп ставаш, ама това си е твоя работа

анонимен написа:
В Черно море има кръвожаден кит. Открил го е pluton911, който е толкова "умен", че още мисли rebelle за мъж.

Иска му се да съм мъж, защото е неосъзнат хомосексуалист

цитирай
30. hel - Хубава снимка. Страшничко ми се ...
05.05.2010 05:02
Хубава снимка. Страшничко ми се вижда. Имах спомен със змия преди години. Странен. Покрай твоя постинг реших и аз да споделя и го постнах преди малко.
Поздрав!
цитирай
31. анонимен - rebelle
05.05.2010 09:17
rebelle написа:
pluton911 написа:
Не се ли усети малко, че колкото повече спориш за нешо е което не си прав, толкова по-тъп ставаш!

Да, усетих, че колкото повече спориш, толкова по-тъп ставаш, ама това си е твоя работа

анонимен написа:
В Черно море има кръвожаден кит. Открил го е pluton911, който е толкова "умен", че още мисли rebelle за мъж.

Иска му се да съм мъж, защото е неосъзнат хомосексуалист


Закъсал го е човека. Да покажем малко съжаление, че току-виж открил примерно някоя отровна котка или нещо подобно.
цитирай
32. panazea - Змиите са много умни и полезни!
12.05.2010 17:09
Не нападат , когато не се чувстват застрашени! Добре си направил!
Поздрав!
цитирай
33. анонимен - витошки змии
29.05.2010 17:44
На 27.05 видях 2 малки змийчета на платото на Витоша. Едната беше сива с черни петна, 30-40 см, другата сякаш беше кафява и по-малка, но беше в сянка и не я видях добре. И двете бяха на пътя и съскаха като ги приближавах. Ама не беше с-с-с ами х-х-х! Някой знае ли какви може да са били?
цитирай
34. dolsineq - ако някога бъдат снимани тези змии, ...
04.07.2010 19:40
rebelle написа:
ако някога бъдат снимани тези змии,след това преследват фотографа до неговия дом, чакат го да заспи и го изяждат целия с пижамата :(



дано не те срещне...;)
цитирай
35. watchtowerman - dolsineq,
04.07.2010 20:39
Няма страшно! Първите няколко ухапвания създават проблем. Преживееш ли ги и не умреш от страха, че си ухапан змиите престават да те плашат...Но има змии, които могат да се разлютат, че да ти извадят и ноже...Е, то и моя снощи не може, но няма да се колиме я...
цитирай
36. анонимен - Усойница е не пепелянка
08.08.2011 22:33
Пепелянките имат 5мм рокче на главата а тази няма погледнах добре снимката
цитирай
37. анонимен - глупости
08.08.2011 22:38
pluton911 написа:
Усойницата и пепелянката са най-отровните змии в България след смока, но повечето хора умират не толкова от отровата им, а от уплах!

Смоковете нямат отрова!!!!!!! В България и Европа най отровната змия е пепелянката.
В бг има смок с отрова но не е опасен заа човека защото не може да те ухапе с отровните зъби който са назат в устата........
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: watchtowerman
Категория: Политика
Прочетен: 2265835
Постинги: 463
Коментари: 1657
Гласове: 10558
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол