Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.04.2011 12:51 - НАЧАЛОТО НА БЪЛГАРСКАТА ИСТОРИЯ(С приложен текст и на руски език)
Автор: atil Категория: История   
Прочетен: 48666 Коментари: 20 Гласове:
21

Последна промяна: 16.05 18:51



image

Главния тотем на древните българи - Вълка - Булг от който получили народностното си име. На негово име кръстили и най-голямата си река Булга - Волга.


Преди около 100 хил.години Северна Европа била
покрита от мощен ледник. Дебелината на леда достигала до 2 км. Настъпила ледниковата епоха.

Макар ледника да не покрил Волго-Уралието, той се намирал по съседство и неговото дихание правело климата на този край много суров. Нашите най-древни предци в тази епоха се криели от студовете в пещерите на Уралските планини. Те преживявали от лов на животни, които се въдели по това време а по-късно измрели:мамонти,вълнести носорози, коне. Една от тези пещери се е съхранила в Башкирия.
Тя била открита през 1959 г., нарича се Шулгенташ или Каповая. По стените и с червена боя, предците на булгарите са ни оставили рисунки от своя живот тогава. Това са най-древните картини сътворени от човека.


image

Пещерата Шульгенташ(Каповая).


Своята земя географски определеяна като Волго-Урал, хората наричали Ура - Арья или Туран(по-късно - Иске или Стари Туран - оттук и названието "арий, ариец").

Около преди 40 хил.години ледника почнал да отстъпва, натам откъдето дошъл - на север. Климата станал по-мек. Хората започнали да се спускат от Уралските планини по волго-камските равнини и заселили целия този край.

Според булгарските легенди, записани от средновековните булгарски летописци, преди около 15 хил. години седем саклански(индоарийски) и синдийски(древнотюркски) племена се обединили в мощен съюз, който така и нарекли:
ИДЕЛ(седем племена) - седем(иде) и племе(ел)
.

Това название станало първото име на нашите предци. Върху знамето на иделците била изобразена вълча глава. Затова го наричали :
"булгар"(вълча или черна глава), Булг-вълк,
тъмен(като нощен ловец) и ар-глава.
Това изображение не било случайно - именно вълка бил тотема на булгарите - изкустният нощен ловец.
В тези времена хората вярвали в духове, които според тях те били представители на различните природни сили.

Духовете булгарите наричали - "алп"(алип), "ас","диу","джин". Древните летописци не са делели тези седем племена и всички ги наричали с общото название - БУЛГАР. Това народностно име дошло от общото знаме на иделците...


imageimage

Снимки от древния град Аркаим в Западен Сибир. Едно от доказателствата за древната източноарийска държава Идел-Булгар.


По-важните духове били: Алп Самар или Гюлджимеш(Цветущо-Плодоносен) бил дух на реколтата, приплода.
Алп Мардукан или Симбир-Карга(Гарвана) бил дух на топлината и светлината, покровител на хората и т.н. Общо 33 духа в целия пантеон.

Тотема на булгарите Вълка(Бури, Хон, Маг-Мак, Син, Чин, Сян) бил и дух на победата - барин. Затова го наричали и алп Барин.

image

Древното знаме "Булгар"по което обединените седем племена получили общото си народностно име.(графика от сборника "Джагфар Тарихи")


«Булгар» - «Волчья Голова» («булг» - "волк", «ар», «джар» - "голова")

image

Этот стяг эго есть у всех потомков древних булгар, но сам я только когда прочитал в сборнике"Джагфар тарихы" и начал замечать. У фракийцев тоже есть такой стяг!

 Този стяг на древните българи от който получили народностното си име го има при всички техни потомци по Евразия до Северна Африка при вандалите - готи... Има го при сарматите в римската армия, при алани, скити, има го при траките и древните македонци...


image

Сарматските катафракти участвали в дакийската война. Барелеф от колоната на имп. Траян.


Има го запазен в много оригинални изображения от миналото а не само по фрески и рисунки.



МИТОЛОГИЯ НА БЪЛГАРСКИТЕ ПРЕДЦИ

С духовете са свързани първите образци на фолклора - митовете. Митовете са най-древните паметници на устното народно творчество. В тях се възпяват могъщите духове и се показва слабостта и зависимостта на хората от тях.
Митовете се изпълнявали по време на обрядите-жертвоприношения. На тяхна основа са възникнали много от народните празници. Ритуалните танци, предаващи съдържанието на мита чрез движения, също били част от тези обреди - на тяхна основа възникнали най-древните народни танци.

Най-древните митове на булгарите били мита за Мардукан-Карга и чудодейното спасение на българския принц от Вълка.
В първия се разказва за опита на злите духове да погубят човешкия род.

За да унищожат силно досаждащите им хора, злите духове построили висока стена, която закрила слънцето. Земята била обхваната от студ и мрак.Тя почнала да се покрива с лед и хората били застрашени от гибел. Алп Карга заедно със синовете си Сак и Сок тръгнал да разбива стената. Лъчите на слънцето почнали да ги изгарят, и тогава Мардукан изпратил синовете си в къщи за мед, който можел да ги предпази от изгарянията. Но Сак и Сок се изплашили и се скрили в ноща. Карга ги чакал известно време,а след това сам разбил стената.Така той върнал на хората слънцето а значи и светлината,топлината и живота. Но самия той избухнал в пламъци от огъня на близкото светило. Неговите горящи пера падали на земята и се превръщали в горящи врани коне. Въпреки това по волята на Тангра, Карга всяка пролет се връщал при хората във вид на обикновен черен гарван.

В другия мит главното действащо лице е алп Вълк. Когато веднъж враговете унищожили един царски български род и се готвели да премахнат и последният му представител - малкият син на княза(бая), то алп Бури не допуснал това.Той дал сили на смъртно ранената му майка, която успяла да го сложи в голям котел и да го блъсне в реката. Реката довлякла котела с детето до едно голямо  и непроходимо блато.Тогава алп Маг-Вълк,накарал духа на плодородието Самар да се обърне на елен да мине през блатото и да отнесе детето в леговището на вълчицата. Вълчицата откърмила детето и когато порастнал като богатир той възобновил царския род(Дуло)...

Периода на пещерния живот наложил отпечатък върху традициите. От това време булгарите почнали да почитат планините(понеже вярвали, че по техните върхове се явява Бог - "Ерсу - Тангра" и духовете), а също да извършват погребенията в пещера. Когато се спуснали от Урал по равнините на Поволжието, те почнали да строят имитации на планините - пирамидални, стъпаловидни и гладкостенни храмове с погребални зали -"пещери"(кепе) отвътре.
В тези храмове-пирамиди, жреците на булгарите - "аскали" и "арбати" поддържали култа към Тангра и служещите му духове, погребвали там вождовете и князете(баи).

Обикновенно се издигал храмов комплекс от голям храм в чест на Тангра и служещите на Бога духове("Аскала") и малък - за погребенията на князете(баи, баили).
Пирамидите се строели както от камък("ег-кепе","теме","тепе") така и от земя("курган","балкан").

Нямайки възможност да съберат хиляди хора за строителството на пирамиди - каменни или от пръст хората погребвали своите близки в земни пещери.Тази пещера се издълбавала в страничната стена на изкопания гроб. Там се полагало тялото на починалия, а самата пещера се зазидвала с камъни или дъски. При булгарите тялото на покойния не трябвало да се засипва с пръст. По-късно на гробовете на знатните слагали камъни-имитация на планина а на обикновенните хора - дървени стълбове или посаждали дървета.


image

Планината Урал




Следва продължение...


Редакция от януари 2014 г.
ЛИНК за съдбата на този уникален сборник от Волжка България

https://atil.blog.bg/history/2011/10/10/za-slojnata-i-tragichna-istoriia-na-drevnobylgarskite-letopi.832867

........................


На русском:
Бахши Иман
ДЖАГФАР ТАРИХЫ
(ЛЕТОПИСИ ДЖАГФАРА) Том 2 ЧАСТЬ 1
ИСТОРИЯ БУЛГАРА
Главы 1 - 3

ГЛАВА 1. НАЧАЛО БУЛГАРСКОЙ ИСТОРИИ

Жизнь и суеверия древнейших людей


Около 100 тыс. лет назад север Европы покрыл мощный ледник. Толщина льда достигала 2 км. Наступила Ледниковая эпоха.


Хотя ледник и не покрыл Волго-Урала, тем не менее находился рядом и его дыхание делало климат нашего края очень суровым. Древнейшие предки булгар в эту эпоху прятались от холодов в пещерах Уральских гор. Они охотились на животных, водившихся в ту эпоху и позднее вымерших: мамонтов, шерстистых носорогов и лошадей. Одна из уральских пещер наших предков сохранилась в Башкирии. Ее обнаружили в 1959 г., а называется она Шульганташ или Каповой. На её стенах предки булгар красной краской нарисовали фигуры мамонтов, лошадей, шерстистого носорога. Этим изображениям, являющимся древнейшей картиной человека, несколько десятков тысяч лет.


Свою землю, географически определяемую как Волго-Урал, люди называли Ура-Арья или Туран (позднее - Иске или Старый Туран).


Около 40 тыс. лет назад ледник стал отступать туда, откуда пришел - на север. Климат стал более мягким. Люди спустились с Уральских гор на волго-камские равнины и заселили весь наш край.


Согласно булгарским легендам, около 35 тыс. лет назад семь сакланских (индоарийских) и синдийских (древне-тюркских) племен объединились в мощный союз племен, который так и стали называть: идель ("семь племен") "семь (иде) племя (эль)". Название "идель" стало первым именем нашего народа. На знамени идельцев было избражение волчьей гогловы. Поэтому это знамя называлось булгар "волчья или черная (булг) голова (ар)". Упомянутое изображение появилось на знамени идельцев не случайно - ведь волк был томемом болгар. Тотемом называется в науке дух в виде какого-либо животного, от которого вели своё происхождение древние племена, В те древние эпохи люди еще верили в различных духов, представлявших в их воображении силы природы, перед которыми человек был еще тогда весьма беззащитен. Дыхов булгары называли "алп" ("алып"), "ас", "диу" ("див"), "дйинн". Алп Самар или Гюльджимеш ("Цветуще-Плодоносящий") "цветок (гюль) плод (джимеш)" был духом урожая, приплода, алп Мардукан (Нардуган) или Симбир-Карга ("Грач", "Ворон") был "духом тепла и света и покровителем людей и т. д.


Тотем болгар Волк (Бури, Маг-Мак, Син (Чин, Хин, Сян) и т. д.) был духом победы - "барын" (поэтому его называли также и алпом Барьном).

Мифология предков булгар


С духами связаны первые образцы фольклора - мифы. Мифами называются древнейшие памятники устного народного творчества, в которых воспеваются всемогущие духи и показывается слабость и зависимость человека от них. Мифы исполнялись во время обрядов жертвоприношений духам, на основе которых возникли многие народные праздники. Ритуальные танцы, передававшие содержание мифов посредством движений, также были частью этих обрядов -на их основе возникли древнейшие народные танцы.


Древнейшими мифами булгар были миф о Мардукане-Карге ("Сак и Сок") и о чудесном спасении алпом Волком булгарского принца.


В мифе о Мардукане-Карге (который был сыном духа Солнца - Мая или Мара-Нара и назывался также Симбиром) рассказывается о попытке злых духов - "джиннов", возглавляемых Албастыем, погубить род человеческий. Для того, чтобы уничтожить сильно досаждавших им людей, злые духи построили высокую стену, которая закрыла солнце. На земле наступили мрак и холод. Ее стал покрывать лед, и людям грозила полная погибель. Алп Карга вместе со своими сыновьями Саком и Соком отправился разбивать стену. Лучи солнца стали обжигать их, и тогда Мардукан послал сыновей домой за медом, который мог бы предохранить их от ожога. Но Сак и Сок испугались и скрылись в ночи. Карга ждал их некоторое время, а затем в одиночку разбил стену. Так он вернул людям солнце, а значит - свет, тепло, жизнь. Но сам он вспыхнул от жара близкого светила. Его горящие перья упали на землю и превратились в горячих вороных коней. Тем не менее, по воле Тангры, Карга каждой весной возвращается к людям в облике обыкновенного грача.


В другом мифе главное действующее лицо - алп Волк. Когда однажды враги уничтожили один булгарсклй род и хотели уже убить последнего его представителя - маленького сына бия (вождя) рода, то алп Бури не допустил этого. Он дал силы смертельно раненной матери мальчика, и она сумела посадить сына в большой котел и бросить котел в реку. Река принесла котел с ребенком к большому и непроходимому болоту. Тогда алп Маг-Волк заставил духа урожая Самара обратитьея в оленя, пробраться через болото к реке и отнести мальчика в логово волчицы. Волчица выкормила мальчика, которого стали называть "Чингиз" или "Маг улы" (Сын Волка).


Согласно тем же легендам, около 15 тыс.лет назад идельцы подчинили себе все другие племена Волго-Урала (Идель-Урала) и образовали государство Идель. Первым царем Иделя был Джам. После того, как название идельцев стало названием государства, наш народ стал именоваться названием своего знамени - "булгар". Поэтому другие народы называли булгар либо "синдийцами" ("волчьими людьми"), либо "черноголовыми".


Период пещрной жизни булгар в Уральских горах наложил отпечаток на их традиции. С того времени булгары стали почитать горы (так как верили, что на их вершинах является Бог - "Ерсу" - "Тангра" и духи), а также хоронить в пещерах. Когда булгары спустились с Уральских гор на равнины Поволжья, то стали строить имитации гор - пирамидальные ступеньчатые и гладкосторонние храмы с погребальными залами - пещерами ("кэпэ") внутри. В этих храмах-пирамидах жрецы булгар - "аскалы" и "арбаты" поддерживали культ Тангры и служивших Богу духов и погребали вождей - биев. Обычно возводился храмовый комплекс из большого храма - в честь Тангры и духов ("Аскала") и малого - для погребения биев ("май юлы"- отсюда "мавзолей"). Пирамиды строились как из камня ("ег кэпэ", "тэмэ"), так и из земли ("курган". "балкан"). Не имея возможности собрать тысячи людей для строительства пирамид, прочие булгары - знатные и простые люди - хоронили своих близких в земляной пещере. Эта пещера выкапывалась в боковой стене могильной ямы, после чего в нее клалось тело усопшего, а сама пещера закладывалась камнями или досками, У булгар тело покойного не должно было засыпаться землей. Позднее на могилах знати гору имитировали намогильные камни, а на могилах простых людей - деревянные столбики или деревья.


стр.3-8

 






Гласувай:
19


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. dalida - преди 100 хиляди години учените
19.04.2011 12:29
казват, че северният полюс се е намирал някъде около Тибет и Китай. Затова там е имало ледове.
цитирай
2. mobbidik - Българите...
19.04.2011 19:20
Булгар, от нея произлиза и булгур, вид жито,което се вари на коледа.
Така е нали?
цитирай
3. atil - Има нещо такова
19.04.2011 20:42
Булгура определено е българска култура,в Южна Русия и Украйна а и по-нататък има доста култури,изделия(от кожа,килими и т.н.),които носят имена свързани с българите.Повечето от българските племена в миналото са го произнасяли името ни като "булгар".И до днес е запазено в западните диалекти като "бугар".В Русия казват "булгар" и "болгар".Има много синоними,тук през първото Българско царство е битувал и израза "бурджан".Значението е едно и също.А булгура действително е наречен по нашето име.
цитирай
4. demograph - И така, от Сибир ..полека лека ..стигате до турците!
21.04.2011 20:30
Тази версия бе опровергана преди 20 години. Погледнете в земята и хората ни.
Има по-романтиня и велика история която с огън и меч се замества от турански, ирански, монголски и тем подобни внушения.
А кръвта на траките, културата на траките, писмото на траките, вярата на траките, първопроходците на съвременната цивилизация остават мъртви за вас, наследниците им. В това време всички околни, че и по-далечни неистово копаят, кардат, съчиняват, лъжат.. за да докажат връзката си с тях.
А ние отново започваме да вием като вълци. Което 2000 години гърците, немците, руснаците, сърбите, турците и кой ли не се опитва да ни накара да правим. Защото в сравнение с нашата тракийска кръв тяхната е айрян без мляко.
Но, комуто му харесва, ще си вие...Не четете мен, прочетете www.sparotok.blog.bg
Да ви дари Великден с мъдрост и здраве.
цитирай
5. atil - Който прочете каквото съм написал и ще напиша,ще разбере докъде стигам!
21.04.2011 21:14
Съжалявам обаче аз с версии не се занимавам а с българска история!Преди 20 години никой нищо не беше чувал за сборника с исторически летописи "Джагфар Тарихи" за да си достави удоволствието да ги "опровергае"...И сега трудно се издават а колкото до опровергаването то се оказа непосилна задача за всички видове деятели.На мен ми омръзна като българин да ме правят на маймуна заедно с всички останали затова ще вия и ще преследвам целта си до последно,също като предците си!Прочетете внимателно за какво става въпрос защото това не са сведения и свободни разсъждения на чужди и странични хора а история писана от нашите предци.Случайно ли е че през вековете ,че и до днес всичко българско се унищожава или потулва и се хвърлят в пространството какви ли не налудничави теории и съчинения...За траките е казано в постинга тук за разселването на българските племена.Пуснал съм и две статии в сайта "БГ История",има линк на страницата ми тук...И да стигна до турците или до руснаците или украинците какво от това?Или трябва да излъжа или да я наглася работата,че да изглежда лицеприятно и романтично..?!Миналото е такова каквото е ,също като настоящето.Нашата история е достатъчно романтична,героична и трагична за да добавяме нещо от себе си както правят съседите ни.Или да крадем чужда история,те крадат защото нямат.Запознат съм с Ганчо Ценов и Спараток,но те по нищо не се отличават от пантюркистите или панславистите.Защото то повече мяза на идеология и доктрина отколкото на историческа наука.Освен това са намерили вярни следи и изследванията им всъщност не опровергават а потвърждават написаното от булгарските летописци.Докато не стигнем до тезата за световния "пантракизъм",което е също толкова смешно като "панславизма" и "пантюркизма".Първият се заражда по времето на Петър-1 в Русия а термина "тюрк" пък почва да става популярен едва след 6 век,след разпада на Тюркския каганат.Северните племена никога не са се наричали тюрки.А Великден е най-големия христ.празник, за православн.булгари също
цитирай
6. shtaparov - "Тотем"??!
24.04.2011 17:29
Ако са имали "тотем" Българите,това е бил Бога,понеже Българи(Бугари,Богари)= Бог-Ари (Бог ора),т.е.-Боговите ора (Божиите хора,Божествените,Богоизбраните)!
цитирай
7. atil - Древните са имали тотем
24.04.2011 19:43
Има един знак - равностранен кръст с кръг около него,например цар Симеон - 1 е изобразяван с него,включително и на картината в катедралата "Св.Александър Невски".Този знак нашите хора тук от по-късно време са го наричали-Богар!Той пак е наследство от старата култура и религия и е знака на най-почитания от дунавските българи дух-Кубар,наричан и Дебержай.А тотемизма и бил присъщ на древните булгари,среща се и при траките.Когато част от тях слезли на юг и срещнали лъва,те го нарекли -Улуг Мак(Голям вълк) и също го направили свой главен тотем...Думата "Бог" е славяноарийска и влиза в езика тук трайно след налагането на християнството за държавна религия.А Омуртаг в надписа си на гръцки нарича Тангра - "Бог" и друг път пак говорят в единственно число за "Бога"(на гръцки) защото Торе(тенгрианството) е било единобожие - монотеистична религия.По тази тема ще има отделен постинг.
цитирай
8. whitebarde - ?
06.08.2011 12:15
Абе момче ти луд ли си?
цитирай
9. atil - Да! Още повече, че съм родом от Де...
06.08.2011 12:22
Да! Още повече ,че съм родом от Делиормана.
цитирай
10. letopisec - ПОЗДРАВЛЕНИЯ
15.08.2011 13:36
досега не бях се сетил, че и периода на динозаврите е част от българската история.
цитирай
11. atil - За динозаврите това се е от вашата ...
15.08.2011 16:54
За динозаврите това си е от вашата област на митоманията, аз пиша за други неща, но специално вие за много неща има още да се сещате!
цитирай
12. shtaparov - "Анализът" е сила несъмнено:
20.08.2011 16:48
Кръстът някога също е бил главен знак на Бога /в началото- на Слънчевия бог/,и особено тъй наречената "Свастика",чието първоначално предгръцко име е било Звяздика /Звяздица/!
цитирай
13. atil - Пречупения кръст е познат от най...
20.08.2011 21:00
Пречупения кръст е познат от най-старо време при нашите предци, защото е знака на първия алп(първия дух или първия "син Божи").Действително е и слънчев знак и е познат при славяните като - Коловрат, това всъщност е и графичния знак на почитания от тях Перун( при българите Биргюн-Берген,Перен,Пирин...).А този паралел в названието пак е интересен- свастика е санскритска дума а този език е северен-арийски.На булгарски този знак са го наричали - сарман.
цитирай
14. balkan1 - СВАСТИКАТА
07.03.2012 11:41
Прегледайте целия ми блог -
http://balkan1.blog.bg/politika/2010/08/13/svastikata.590601
цитирай
15. atil - Да, артефакти има достатъчно, то ...
07.03.2012 12:15

Да, артефакти има достатъчно,то не е като хартията да късаш страници или да гориш книги и ръкописи.А артефактите безмилостно доказват всяка дума от това което са ни оставили като памет средновековните български летописци от сборника"Джагфар тарихи".Благодаря на автора,за труда,и че е изкарал толкова показателни и интересни фотографии от различни краища на света!
цитирай
16. starkmaster - Случайно някой да е видял оригиналния текст на исторически летописи "Джагфар Тарихи" ?
11.08.2012 18:22
Случайно някой да е видял оригиналния текст на исторически летописи "Джагфар Тарихи" ?! Когато се покаже, когато се докаже има такова нещо и е автентично , тогава трябва да се проучва! Всички тези истории за "исторически летописи "Джагфар Тарихи" са несъстоятелни!
цитирай
17. atil - Несъстоятелни са коментарите от ...
11.08.2012 21:16
Несъстоятелни са коментарите от този тип за "несъстоятелността" на българските летописи...И неслучайно да поиска някой пак няма да види дори сборника от 1680 година,където са били събрани тези летописи. Няма да види оригинала на Паисиевата история също, нито източниците му които ги няма, с изключение на една кратка история на Мавро Орбини, която е нямало как да бъде затрита.
Някой да е видел исторически летопис от България? Няма такъв дори на славянобългарски, то какво останало на старото писмо..На какво се базира тогава българската история? Как така има народ а няма история?! По каква причина? Дори за добавките на българския преводач към Манасиевата хроника мълчат като пукали и ги отминават като какви? Несъстоятелни ли? Кое е състоятелното - малоумните и извратени разсъждения и предположения минаващи за "научни" ли?
Вие може да говорите за каквото си искате и както си искате, но сведенията на булгарските летописци оцеляха и българите имат история и знаят миналото си. Издадени са на пет езика и никога повече няма да могат да бъдат унищожени и затрити от паметта на човечеството!
А премълчаването и минаването покрай фактите и събитията от тези летописи не ги прави уязвими а точно обратното - "науката" която си позволява да лъже,манипулира и моделира миналото на народите е лъженаука и тя от ден на ден пада в очите на нормалния и поне средноинтелегентен човек по света и у нас. Тя сама себе си дискредитира и сама ни показва уродливото си лице ,което крие под различни маски...! Тава се случва и така стоят нещата а сладките приказки и пропагандата са до време!
цитирай
18. starkmaster - Несъстоятелни са
11.08.2012 22:04
Макар някои руски историци да приемат автентичността на „Джагфар тарихъ“,преобладава мнението, че това е фалшификат от 19-20 век, съдържащ смесица от реални данни и измислици. Според защитниците му „Джагфар тарихъ“ е написан около 1680 г. в някогашното Казанско ханство по заповед на сеид Джагфар. Те смятат оригинала за изгубен, като текстът е запазен само в руски превод, за който се твърди, че е направен от Ибрагим Нигматулин (1916-1941 г.). Първият превод конфискуван от КГБ, възстановен по памет, също загубен. Той е публикуван за пръв път през 1993 г. без научен коментар.

Вие как наричате това , ако не несъстоятелност?!
цитирай
19. atil - Не е написано нищо през 1680 година. ...
11.08.2012 23:11
Не е написано нищо през 1680 година. Тогава е съставен този исторически сборник наречен "Историята на Джагфар", както ние казваме Историята на Паисий, например.
Който има някакво понятие от тези исторически сведения и твърди ,че са фалшификат значи или не е добре умствено или прави лъжлива пропаганда! Достатъчно е да се погледне само малката част която е тук като личен мой превод..! Подобен фалшификат не по силите нито световния комунизъм, нито на световния фашизъм, нито на световната демокрация! И това е ясно за всеки десетокласник, който още не станал дори студент. Така че тези басни и смешни приказки отдавна не вървят вече. Те бяха модерни през 90-те години, когато почти никой нищо не беше видял наистина, нито пък прочел.
Няма възтановяване по памет, има оцелели записки, и те са половината от целия сборник - това е публикувано!
Факта че никой досега не е доказал лъжливите си и клеветнически обвинения към този сборник говори достатъчно красноречиво, че това е непосилна задача...Дори за световната наука, камо ли за българската и руската...!
Ето тук към дал нарочно информация за трагичната история на тези летописи- защото това са точно такива книги - писани като такива с такава цел!
http://atil.blog.bg/history/2011/10/10/za-slojnata-i-tragichna-istoriia-na-drevnobylgarskite-letopi.832867
цитирай
20. atil - Последния коментар на последния ...
11.08.2012 23:40
Последния коментар на последния коментиращ го изтрих защото разбрах, че той не е наясно с това което коментира и не го е чел. По същия начин комунистите отричаха и громяха християнството например, без да имат никакво понятие от него...?!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: atil
Категория: История
Прочетен: 6111063
Постинги: 558
Коментари: 2669
Гласове: 3685
Архив
Календар
«  Декември, 2024  
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031