Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.04.2013 03:17 - България преди републиката
Автор: atil Категория: История   
Прочетен: 12028 Коментари: 9 Гласове:
8

Последна промяна: 28.05.2013 22:34

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
За българите преди републиката

Като прелюдия към следващия постинг за държавното управление, който съм намислил...


image

"Това бяха забележителни хора. Селяни с чиста кръв, незасегнати от никакви морални болести, с храброст и издръжливост, заради които се прочуха в цяла Европа, с качества на духа и тялото, които са уникални по света.” /Н. Бъкстон за българите по време на Първата световна война/.„Българинът е истински син на земята….Пестелив е сдържан, българинът не притежава лекомислената веселост на румънеца, бурната приветливост на сърбина, или мечтателния непрактичен идеализъм на руснака. Той по-скоро прилича на шотландец от равнината и носи многото си възхитителни качества зад външност, зад която малцина имат щастието да проникнат…Оставете българина и черногореца на парче пустееща земя, и българинът ще я превърне в розова градина, докато черногорецът ще продължава да гледа.” /У. Милър, 1907 г./

“Колкото повече човек опознава българите от Македония, толкова повече се възхищава…Просвещението сред българите не намалява племенния инстинкт за саможертва, дори сякаш го подсилва.” /Х. Брейлсфорд – английски публицист, 1906 г./

“По никакъв начин не бих искал да подценявам българския селянин. Той е фермер, при когото типичните за фермерите недостатъци са подсилени. Но при него са подсилени и добродетелите на фермерите. Той е силен, трудолюбив, здрав, миролюбив и почтен, издръжливостта и упоритостта му нямат равни на себе си. Българският селянин освен това е грамотен, патриотично настроен и готов да учи… .В страната няма нито богаташи, нито просяци, а селяните почти нямат нужди, които да не могат да не удовлетворят сами…Хората консумират храна и алкохол умерено. Няма хазартни игри…В никоя балканска страна няма такава религиозна свобода както в България….Трудолюбието им е пословично. Издръжливостта им е забележителна. Бедността в смисъла, в който думата се използва в Европа и Америка, в България е просто непозната…” /У. Монро – автор на първата история на България на английски език. Вж. Bulgaria and Her People. Washington, 1914./

“Българските мъже от всички класи могат да служат за пример на мъжете от повечето европейски нации.” /С-К. Стобарт, 1913 г./

image

Добруджанци от село Баладжа(Стожер) препускат към приближаващите части на българската армия - 21 септември 1940 год.


“Това, което този народ – българите- способен и енергичен, създаде в областта на науката, изкуството и народното стопанство, е удивително. /проф. Николае Йорга – румънски историк. Из реч в румънския парламент, 1930 г./

= = =
“Вашата страна е една страна с голяма духовна култура, високите нравствени качества на вашия народ му позволяват да се надява на едно по-добро бъдеще.” /граф Д’Адикс. Интервю пред в. “Зора”, 1933 г./

“С преминаването на българската граница при Свиленград като че ли навлязохме в една приказна страна. След запустелите, буренясали и безлюдни полета на турска Тракия, нам се стори, че навлизаме в един истински Ханаан. Докъдето ни стигне окото се виждаха отлично подредени ниви, китни градини, дървета, безбройни стада, спретнати и здрави селяни, които разпръснати из полята, работеха с песни. За мен, който идвах от Азия, това бе първото ми най-хубаво впечатление от Европа. Вие сте чудесна страна и народ с блестящо бъдеще.” /Из разговора на немски професор с писателя Стилиян Чилингиров, публикуван в 1938 г./

= = =
“Страната ви е същински земен рай. Където и да се обърне човек, вижда хубави нивя и градини. Особено впечатление ни прави трудолюбието на вашия народ. Вие вече сте ни задминали в лозарството. Миналата година /1937 г./ ние сме изнесли 4 млн. кг. грозде, а вие – 29 млн. "/из разговор на гръцки учител със Ст. Чилингиров, 1938 г./.

image

Селянин от Софийско свири на дудук


П.П. За селското стопанство в Царство България:

atil.blog.bg/history/2011/08/19/stopanskiiat-jivot-na-tretoto-bylgarsko-carstvo-2.804521

За видеото: Освен като военен психолог, Тодор Панов е известен и като основоположник на българската социология. По времето на комунизма беше забранен. Споменаваше се само името му, без да се изучават и печатат неговите трудове. Една от причините е че чрез антропологически изследвания на българското население от началото на 20-ти доказва хунобългарския произход на българите, което противоречеше на господстващата славянска басня тогава...


източник: tangrabg.wordpress.com/2011/03/21/za-balgarite-predi-republikata/










Гласувай:
8



1. danailvdimitrov - републиката ка то държавно управление и демокрацията като система
19.04.2013 09:51
са начин да се изврати народа и да се откъсне от изконните си ценности-Бог,Цар, семейство.

У нас той беше наложен от хаймани и развратни типове като Ботев,Стамболов, Левски и Раковски- агенти на чужди идеологии и държави.

По техния крив път стигнахме до тук!
цитирай
2. pvdaskalov - Да-а, Атила!
19.04.2013 11:18
Хрумването ти за създаването на този постинг е чудесно. Възхищавам се на умението да намериш най-доброто, казано за нас, българите. Защото има хора, които търсят само негативите. И ако аз четях мненията на англичаните за нас, които (между нас казано) не ни долюбват, и не се възторгвах толкова много, то снимката или картината (не мога да позная) ме просълзи с полета на конете и текста отдолу: "Добруджанци от село Баладжа (Стожер) препускат към приближаващите части на българската армия - 21 септември 1940 год."
Да, публикуваните тук текстове са за времето преди България да стане република. Но ето точно онези, леко гримирани, които превърнаха българите в стадо, което търси паша по чужбина, собствените ниви пустеят, а заводите са вече достойни за декори на холивудски екшъни, отново се натискат да управляват. Ръката, която ни е удряла неведнъж плесница, а сега се протяга с поредното обещанието да ни погали, заслужава ли да я целуваме на изборите?

цитирай
3. atil - С първия коментар за републиката и ...
19.04.2013 17:05
С първия коментар за републиката и демокрацията не съм съгласен докрай, защото и тези форми на държавата дават понякога добри резултати. Стига да са желани и прилагани по естествен и нормален начин.
Национал-революционерите също са били разделени в убежденията си за формата на управление. Доколкото знам Раковски е бил монархист, Георги Бенковски също.
Стамболов отначало бил привърженик на идеите на Левски, след това сблъскайки се с реалностите в практиката на управлението, станал върл монархист. Ботев е бил много млад, всъщност и Левски също и са били повлияни от модерните за времето си идеологии и революционни учения.
Захари Стоянов като пръв сподвижник на Бенковски(много неглижиран и премълчаван от социал-републиканската пропаганда, а точно той лично и персонално е причината за Априлското въстание...Благодарение на личните си и безцеремонни монархически и диктаторски качества) бил привърженик на Търновската конституция.
Хайманите още от началото почнали да се занимават с либерализъм и после със социализъм. Умните и мислещи, отговорни хора направиха Народната партия. Която за съжаление не можа да прокара консерватизма в българската политика.
Нещастието дойде след Ялтенските споразумения и окупацията ни от СССР. Тогава се промени не само държавния модел, но и обществения и социалния и всичко останало. Промени се мирогледа и възпитанието на хората. Техните навици и умения,техния бит и начин на живот. Така и досега...

С втория коментар съм напълно съгласен. Чужденците не са ни криви, достойния е уважаван и от враговете си! Фотографиите са автентични, едната е от сайта"Стара България" има и сайт за стара София. Много са интересни...А за изборите, лично аз още не съм решил за кого да гласувам.
цитирай
4. danailvdimitrov - твое право е да не се съгласяваш
19.04.2013 23:16
Само, че като мен мисли още Платон, който сравнявайки демокрацията и монархията ясно показва, че първата води до хаос а втората до ред. Това което той не е знаел е , че монархията е благословена от Бога , затова и дава добри плодове. Тя е земната"реплика" на небесната йерархия и е хармонична в своята организация.

Това е причината всички революционери да целят единствено разрушението и унищожението на всички монархии в света и победа на републиканската и демократската система.

Нашите горепосочени революционери всички до един са масони и комунисти-интернационалисти, а това че са били млади не е извинение. Раковски,Стамболов и др. са на 40 -42г. когато са важни фигури в политиката.

Най-ярката републиканска идея е тази на френските масони-якубинци, които потопиха Франция в кръв и гилотини.

У нас( и Русия) техните последователи- комунистите успяха да унищожат монархическото управление с още по-големи потоци кръв и препълнени концлагери.

Това което днес виджаме -унищожена и просеща нация и разорена икономика. Това е републиката и демокрацията!

Те и за комунизма разправяха същото, че "... и тези форми на държавата дават понякога добри резултати. Стига да са желани и прилагани по естествен и нормален начин."

Но се оказа лъжа.

„И тъй, по плодовете им ще ги познаете...” Ев.Мат.7-20

"Бере ли се грозде от тръни, или смокини от репей?

Тъй, всяко добро дърво дава добри плодове, а лошо дърво дава лоши плодове:”Ев.Мат7:16-17
цитирай
5. atil - По убеждения съм монархист-кон...
19.04.2013 23:44
По убеждения съм монархист-консерватор и знам за какво става въпрос, но съм и реалист. Светът е такъв какъвто е затова не се съгласявам докрай,на теория сигурно има и друг път за всяка една страна освен монархията, въпреки , че тя е Богоустановената форма на управление. То колко Богоустановени неща останаха в живота на хората...?!
Комунизма беше утопия на луди и нагли побеснели хора, но имаше и маса идеалисти-фанатици повлечени от красивите идеи. Така е при всяка една революция. Дори да не е социалистическа.
Това което имам в предвид се доказа, в западните страни, но там законодателната власт е регулатор и е наистина независима(като изключим неизбежната корупция и други влияния, но техния размер не застрашава системата).
При нас всичко е една уродлива проекция на това което беше(преди 1989 г.) под привидна демократична форма.
цитирай
6. danailvdimitrov - Демокрацията (също както комунизма) иска да победи в цял свят
20.04.2013 01:04
и ще победи ! Защото само така може да подготви почвата за идването на антихриста. Каквото има да става ще става.
А защо у нас е в по-уродлива проекция отколкото на други места- тук вече не знам. Изглежда нашата деградация е по-бърза и по-силна, понеже както казваш и ти "Богоустановените неща не останаха много в нашия живот" . Оттам и уродствата в него.

С отдалечаването ни от Православието, те ще се увеличават. Накрая ще изчезнем като народ (мисля че това е неизбежно)
цитирай
7. atil - Това нашето е на местна почва макар, ...
20.04.2013 01:19
Това нашето е на местна почва макар , че Горбачов ги е подготвил нещата за целия соц .лагер, е не навсякъде запланираното им успя. Не знам , какво ще стане със света в обозримо бъдеще, ако българския народ изчезне, другите едва ли ще останат. Родовете станали племена, племената - народности от народностите ще се образуват някакви други по-големи общности...Вече влезе в употреба термина - европейци например. Колко официални езика ще останат и кои по-точно в Европа един ден не се знае.
От нас зависи много какво има да ни се случва. Ако се държим като добитък от безропотно гражданско стадо - другите ще ни случват нещата.
цитирай
8. atil - Днес ще се опитам в блога да изложа в ...
20.04.2013 13:00
Днес ще се опитам в блога да изложа в прав текст някои от основните начала на държавата и държавното управление. И ще се види , че нашата олигархия наистина се проявява като обратна...Т.е. държи се , постъпва и взема решения обратни на всички видове науки - социални, правни и икономически!
Например: След 50-те години на 20-я век в света се наложи най-модерния и доказан научен модел на управление - системния.Тясно обвързан с кибернетиката и теорията на информацията.

НАЙ-ОБЩОТО НА УПРАВЛЕНИЕТО ПРИ ТОЗИ МОДЕЛ - системите да запазват свое хомеостазис т.е. своята същностна определеност.
Системата да има динамична устойчивост, да се променя запазвайки се!

Тук постоянно се постъпва по обратния начин. Постоянно се руши и се създава хаос и шумотевица, която нищо не ражда. Българската култура например не се развива , запазвайки се а се подменя с кич и чалга, българските качествени традиционни производства от стопанския живот - също, добрите български практики от държавното и социално управление в миналото се отхвърлят и се налагат чужди и несвойствени за нашите условия модели...?!

Като най-добри ученици този модерен системен подход беше усвоен и приложен от японците. До голяма степен и от Британската общност и Германия. Япония дотолкова вдигна летвата ,че техния пръв партньор Щатите не издържаха и се обърнаха за по-лесно към комунистически Китай и Индия.(Което ще им се върне по съответния начин разбира се...).
цитирай
9. ravramov - Истината е - Православна монархия!
24.04.2013 20:00
Преди да стане ДЕМОНОкратична република, България е била Православна монархия. Именно монархията е богоустановената форма на държавно управление. Тогава България е била № 1 на Балканите в икономическо отношение и средно развита европейска страна, а сега сме на последно място в Европа... Истината е, че към републиката започват да ни тласкат още почитаните у нас като "национални герои" - Левски, Ботев и останалите революционери, които са всъщност национални предатели и богоотстъпници! Жалко, но факт!
Истината за България е следната: "ИМА ПРАВОСЛАВИЕ У НАС, ИМА И БЪЛГАРСКИ НАРОД, НЯМА ПРАВОСЛАВИЕ - НЯМА БЪЛГАРСКИ НАРОД" (митрополит Климент Търновски +1901 г.)

С нами Богь!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: atil
Категория: История
Прочетен: 6108432
Постинги: 558
Коментари: 2669
Гласове: 3685
Архив
Календар
«  Декември, 2024  
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031