Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.04.2015 20:56 - Боян Магесник и Тайните оръжия на колобрите - жреците на Бога Тангра
Автор: atil Категория: История   
Прочетен: 26900 Коментари: 17 Гласове:
9

Последна промяна: 08.04 16:33

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

 Боян Магесник,

Боян Мага,  известен и с християнското си име Венеамин е багренороден син на цар Симеон Велики от втория му брак с Мария Сурсувул, той е третият син на първия български цар. Роден е в Преслав около 
910 г., възможно е подобно на баща си да е завършил Магнаура, смята се, че починал около 970 г. вероятно в Цариград, жертва на поръчково убийство.

image


Пренебрегнал християнското си име и устроения по византийски образец дворцови живот, той демонстративно носи .("пра")българско - облекло, връща се към традиционното Баян (Боян) и старите традиции, шаманските вярвания и древните знания, опитвайки се да ги съчетае с живота в християнска вече 
България. Държи се като колобър и магьосник, облича се в кожи, такива дрехи, с които се преправя на различни видове животни, подобно на днешните кукери.

 За него свидетелства кремонският епископ Лиудпранд през 949 г. посланик на немския император Отон I в Цариград :
 "Той (Симеон) имал двама сина; единият се наричал Баян, а другият, който и до ден-днешен още живее и здраво управлява българите, Петър. Баян обаче чак дотам бил изучил магията, че от човек ставал веднага на вълк и на какъвто друг звяр поискаш. ...бе силен в магия, вълшебство и тайно очарование" 

 Византийски хронисти също го споменават и пишат, че той приемал формата на различни животни - вълк и орел.


В "История на Полша" Ян Длугош в 15 век споменава: 
"двама бълг(арски) военачалници — Петър и Боян, започнали война срещу гърците и като спечелили няколко победи, дотолкова притеснили Kонст(антиновата) държава, че нейната сила за дълго била разстроена и намалена".


Образът му, като "Боян Магесника", "Песоглавеца" и т.н. е запазен в народни легенди, особено разпространени в годините на мор (епидемии) и на падането под византийско владичество, татарските нашествия и поробването на България от турците. Според тях след като дълги години обикалял, лекувал и помагал на народа, той се е оттеглил и останал да живее вечно в дъното на дълбока пещера (около Русенски Лом, Мадара или другаде в Североизточна България или в Югозападна България — Рила, Пирин, Македония, Албанските планини), омаян и отвлечен от красива самодива, но не е заспал, а бди и излиза, сам или предвождащ своите воини, да помага на българите и войските им в много тежки времена. В резюме преданието е следното:

"Князът-магесник пазел стария родов закон и старите знания, бил живата памет на българите и тяхна съвест, в него се бил въплътил Духът-пазител на България. Лекувал и помагал на народа, можел да се превръща в различни зверове, да говори всички езици и с дивите животни, пренасял се за миг от единия край на България в другия. След години Боян-Магесникът изчезнал отстранил се от света и го откраднала Самодива, княз Боян останал да живее навътре в дълбоката ѝ пещера. Народът не го забравял и продължавал да го почита. Вярвал, че Боян Магесникът е жив, и закриля своята земя. Дошло време и за българския народ дошли тежки времена. Настанала кървава битка с враговете, те започнали да надвиват и краят бил близо. Тогава на една островърха канара се появило голямо кълбо светлина. От светлината излязъл мъж, а канарата се строшила и паднала върху враговете. Всички познали Княз Боян-Магьосника. Нашествениците се стъписали заслепени, поразени от силата му побягнали, а българите победили и опазили страната си."

image

"Буенец, Боенек" буйно, несключено хоро, което се играе през велики пости в Североизточна България, се свързва с името на Боян Мага. Част от пролетния фолклорен цикъл е празникът "Буенец" (буенец, боеница, боеника данец, буенак) при деня на Свети Княз Боян Български, който е историческа личност, екзекутиран за противопоставяне на официалната тогава държавна религия, брат на пра-пра-пра дядото на княз Боян-Венеамин.


Животът на княз Боян Магьосника е обвит с много романтични и окултни легенди още от Средновековието — от отхвърлената любов, докато е следвал в Константинолол, на императорската дъщеря 
Мария, която после става българска царица, оженена за брат му Цар Петър, до основаването на богомилството на тайна сбирка на 13 април 928 г. в подземието на поверения му манастир „Света Параскева“ до Преслав събрал още 11 апостоли, включително епископ Богомил, сина му поп Йеремия, българският патриарх Стефан Венецианец, погребан в 929 г. в Рим (историческият българският патриарх тогава се казва Димитрий, а Стефан е първият български архиепископ, починал преди 878 г.), и двама мистици, дошли от Сирия. Той е митологизиран и до днес.

След смъртта на Симеон Велики се възцарява багренородният, но трети по старшинство син Петър. Княз Венеамин-Боян за разлика от първородния Михаил и втория Иван (?Иван Рилски), които са от първия брак на баща им, е единокръвен брат на Царя и вероятно на него като Ичиргу боила заедно с кавханa Георги Сурсувул, който му е дядо или вуйчо, е възложено командването на войските, постигнали военния успех срещу Византия, принудил я официално да признае на българския владетел.

Императорска титла и то втора по ранг след византийската и по-висша от тази на немския римски император и да омъжи византийската принцеса 
Мария (Ирина) Лакапина за цар Петър. 

Царят подобно на дядо си 
Борис I и прадядо си Омуртаг, отчитайки сериозното усилие, което са стрували на България непрестанните войни, не подкрепя антивизантийската позиция на голяма част от българската аристокрация и води съглашенска политика. Допуска усилването на византийското църковно влияние и се занимава повече със схоластични въпроси отколкото с държавно строителство. Това предизвиква първо бунт на престолонаследника и брат на царя княз Иван, а после и въстание, начело на което е поставен първородният брат княз Михаил.
Княз Боян, явно нежелаейки да участва в междуособици, нито да се примири със засилващото се византийско държавно и църковно влияние и започващия упадък на държавата, но сам нежелаещ да детронира брата си, в крайна сметка загърбва властта и двора и се отдава на старите традиции.

В това време се заражда в България и се разпространява широко богомилството.
Пет години след падането на Преслав в 971 при сина на цар Петър- 
Борис II, византийците са прогонени в 976 г. от Североизточна България, тя е освободена и заедно с отвъддунавските области е под скиптъра на цар Самуил, споменава се, че това извършват Боян и Петър, дали споменатото наистина е точно за тогава (в "Записките на Готския топарх", в който пише за българката армия, преминала Дунав и настъпила в завладяната от византийците част на Отвъддунавска причерноморска България те не са споменати) или за византийски поражения в по-ранно време и дали този Боян е или не е князът магьосник, не може със сигурност да се установи.

(Извършват го по нареждане на Самуил и с помоща на Капаганския род и 10 хиляден корпус конница пратен на помощ от царя на Волжка България. По-късно синът му женен за една от дъщерите на цар Самуил продължава помоща за България,  която продължавала да води непрекъснати войни с ромеите.

Линк: Посланическата мисия на Черноризец Храбър във Волжка България: atil.blog.bg/history/2015/04/07/.1018155
 
За "Рода на кавханите" е споменавано не веднъж от гърците. От същият род бил капаган Джураш главнокомадващият войските на Петър Делян. Петър Делян(Джилан Батир във волжко-българските хроники) си построил замък в Поломието около който по-късно възникнал големият средновековен град Червен - едноименник на Охрид - Кизил - Червен.)

(от Уикипедия, свободната енциклопедия)


Тайните оръжия на колобрите


image

По време на бой български боец бил посечен с меч в корема. Боецът паднал на земята и в този момент бил подаден някакъв особен сигнал и до него дотичал възрастен мъж, облечен в дрехи от бяла агнешка кожа. Той поставил някакви щипки, с които затворил раната, намазал я с клейоподобен мехлем, след което извършил странни движения с ръце над раната (това са т.нар. магически пасове или лечение с "Ци").
Боецът се почувствал по-добре и скоро отново влязъл в боя! Така византийски извори описват "лечителското чудо" на българите.
Става въпрос за езотеричните умения при колобрите (жреците на върховния бог Тангра).

Древната българска религия Тангризмът, е свързана с най-древната монотеистична религия на човечеството, Тангризмът също е свързан с множество езотерични доктрини и учения, разпространени в древния свят и съхранени в днешно време главно в Азия. В това число влизат също и древните храмови мистерии-посвещения, известни в Египет, Тибет и на Балканите (Орфическите и Дионисиеви мистерии). В по-късен период остатъци от древното учение могат да се открият в Даоизма, старата тибетска религия Бон, тибетските учения на Йога, монголските и сибирски шамани.

( Ръководитилите на моленията(келбири) на народа в светите места, къдет обили разположени храмовете, били изборни. Обикновенно някой уважаван, авторитетен човек, понякога членовете на царското семейство също били избирани за келбири. На такива моления бюрганите, юргани, кам-бояни - професионалните посветенни жреци не били допускани тъй като можели да замръсят мястото. Понеже в "пътуванията" си в Невидимия свят общували с всякакви духове. Те били разделени на три степени. Обучението продължавало обикновенно до смъртта на учителя, когато ученикът заемал мястото му. Съсловието било част от аристокрацията, имало и военни колобри, нещо като военните свещеници, но там попадали и "белязаните", "избраните", още от детска възраст, когато бъдат открити(т.нар. днес екстрасенси...).

Жреческото изкуство (или шаманизмът) е най-древното религиозно-мистично учение.
Шаманът (колобър) е бил и философ, и воин, и поет, и певец, и актьор. Той свещенодействал предимно нощем. Колобърът е владеел тайнството да управлява потоците лъчения от Космоса, както и енергиите от недрата на земята. Чрез тях, в състояние на транс, той можел да лети в космоса (т.н. отделяне на астрала от тялото), където се срещал със същества от други светове.
(Американски астрофизици, беседвали с шамани след такива трансове, с удивление констатирали детайлните им познания за съзвездия и дори за конкретни описания на повърхността на планетите. Тувинските шамани са били обстойно изследвани от НАСА и само можем да гадаем какво е било установено и научено от тях.)


image

Старобългарски графит върху керемида от култовото средище - Мадара. Шаманка или колобър от женски пол. Подчертана е устата, вероято пее, няма мустаци, подобно на Кончита Вурс от Евровизия и не е от третия пол..
В
 дясната ръка държи птица - символ на Горния Небесен свят от шаманския космос а в лявата символа на столицата Плиска - пентаграма - графичният знак  на Барса - Симмол на победата. Отличителният жреческо - шаманско - колобърски белег е шапката и! Именно от тази островръха висока жреческа шапка получава името си царският род Дуло, който бил основан от шамани.
(Описанието на снимката го направих допълнително заради научно-фантастичните коментари на един от най-популярните блогъри в Блог БГ..., тук под постинга.)


Колобърът "общувал" със своите духове в състояние на екстаз, който се проявявал под две форми. При първата духовете го обсебвали и той говорел от тяхно име и след това свръхнапрежение е изпадал в безсъзнание. При втората форма, която е по-съществена, неговата душа е пътувала в царството на незримото, като напускала тялото, чиито жизнени функции намалявали до критичен минимум. Двете форми са могли да бъдат постигнати последователно - първо духът влизал в тялото на колобъра и след това повеждал душата му.


За Тенгрианската религия тук:
1. Тенгрианската религиозна обредност и митология на древните българи: atil.blog.bg/history/2011/05/01/tengrianska-religiozna-obrednost-i-mitologiia-na-drevnite-by.739218


2. Култът към слънците в тенгрианските религиозни представи н абългарите:  atil.blog.bg/history/2013/07/06/kultyt-kym-slynceto-v-tengrianskite-religiozni-predstavi-na-.1127359


3. Древните маги, магията, тенгрианството в основата на Окултизма: atil.blog.bg/history/2013/09/22/drevnite-magi-magiiata-tengrianstvoto-v-osnovata-na-okultizm.1151040

Духовете помощници служели на колобъра, но в същото време го напътствали, а дори и са му заповядвали. Всъщност шаманът, преди да стане такъв, е нормален човек, но той е "избран" от духовете, след което следва "шаманска" болест, която трае различно време и подготвя духа и тялото му за трудното дело на жреца. Колобърът е свещенодействал във всяко жилище, юрта или шатра, което се превръщало в модел на Вселената. Централният стълб или димното отверстие (коминът) е представлявал световната ос, а посоките север-юг се преобразували в долу-горе, поради което ставал "пробивът" и възлизането на небето.

(Родът Дуло или Вихтун бил основан от шамани и от високата жреческа шапка - "тудуло" получил името си. А жреческият жезъл с Тризъбец станал тяхна тамга - герб под името - балтавар. При славяните наричалиТризъбеца - Троян а рода Дуло - Туло, Тула. Някои от кам-бояните обяснявали, че тризъбеца символизирал техните "пътувания" в трите свята. Тангра за пръв път подарил Тризъбци пускащи мълнии на алпите-ангели близнаци Кубар и Самар по време на бунта на ангелите предвождани Албастий. В другите единобожни религии произлезли от Тенгрианството е наречен Сатанаил, Дявол и т.н.)

Надникването през отвора в средата на шатрата е бил в съответствие с поверието у шаманистите за отвор в Небето около Полярната звезда, където минавала "Световната ос". Най-често е представянето на шаманския път, като мост от дим между Земята и Небето.


Най-известният български колобър е загадъчният Боян-Магесник, известен от сведението на Кремонския епископ Луипранд (от 968 г. за събития от 949 г.), пратеник на германския император в Константинопол.

"... Той (Симеон) имал двама сина единият се наричал Баян (Боян), а другия, който живее и до днес и здраво управлява българите Петър. Боян дотолкова изучил магията, щото от човек веднага ставал на вълк или всякакъв друг звяр..."
Известният богомил Василий Врач по занятие бил лечител. Интересно е, че преди да го бутнат в кладата през 1114 г. в Цариград, той, подобно на шаманите, изпаднал в транс, показвайки липса на вълнение и болка. Описвайки видяното, Анна Комнина съобщава, че огънят го обгърнал веднага целия, но не замирисало на изгоряло, а от огъня се отделил стълб от бял пушек типичен шаманистки метод за "изчезване" в отвъдното.
Колобрите били на особена почит и представлявали магически водачи на войската. Преди война или сражение те определяли добрите и лошите дни и часове, които зависели от положението на звездите, извършвали също гадаения, заклинания и изготвяли магически амулети и знаци, които да предпазват войните.
Колобърът е бил духовен водач на българските владетели. Много канове са били и върховни жреци-колобри (титлата кан-багатур-колобър). 

(Или Идик - Главен съдия и Жрец, кам-боян, бюрган, юрган, богатур-колобър. Думата колобър е славянизирана форма от - коло-кръг - шаманическото колело, което било главния инструмент на колобрите.)

Колобрите можели директно да влияят върху изхода на битките чрез магически практики и ритуали, които сковавали по мистичен начин волята на враговете. Те можели да предизвикват природни бедствия в нужния момент като буря, ураганен вятър, светкавици, проливни дъждове.

image

Изображение от втората столица Преслав, която била построена върху по-старо българско селище. Птицата - символ на Горния Небесен свят и Змията - символ на Долния свят от двете страни на символа на Средният свят(където са хората), който се олицетворява от Шаманическото колело. Именно от него кам-бояните получили славянобългарското си тенгрианско име - колобър - от коло - кръг. Този знак го наричали и "богар" и стоял върху скиптъра на владетелите ни, които от най-древни времена носели светски и духовен сан едновременно. Днес по подобен начин постъпва само английската кралица...
След покръстването този знак, който го има и при сиуксите от Северна Америка го асоциирали с кръста и така били примирени противоречията между старото и новото.


Колобърът свещенодействал и вървял пред бойците, като по този начин повдигал духа, повишавал енергийното ниво и противодействал на противниковите вредни влияния. Тези феномени са добре описани в специалната литература и има редица очевидци, които са ги виждали.
Едно такова свидетелство дава Зонара през 515 г.:
"...Българите отново нападнали Илирик и някои ромейски военачалници им се противопоставили със своите отреди. Но понеже онези (българите) си послужили с магии и заклинания, ромеите претърпели позорно поражение и всички загинали, освен малцина..."

Това е може би древна форма на известното днес психотронно въздействие.

image

В китайския философски трактат на Даоизма "Лие Дзъ" (около V-IV век пр.Хр.) се разказва за един жрец, който бил дошъл от крайния Запад (район, обитаван от древните българи Тарим, а времето на описаното събитие е през династията Чжоу около 1030-720 г.пр.Хр.):

"...По времето на Чжуския цар Му от една страна на крайния Запад (?) дошъл човек, който владеел силата на превръщанията. Влизал в огън и вода, минавал през метал и камък, преобръщал планини, променял теченията на реки, премествал оградени със стени градове. Издигал се в пространството и не падал, минавал през твърдо, без да се натъква на преграда, неговите хиляди и десетки хиляди превръщания нямали край. Той променял и формата на нещата, и мислите на хората. Цар Му го почитал сякаш човекът бил свещен дух, служел му като на цар, отстъпил му царските покои..."

Интересно сведение дава Гордеев по време на войната на Московска Русия на княз Иван Грозни срещу Казанското ханство (последния отломък от някогашната Велика Волжка България). При обсадата на гр. Казан през 1552 г. се е случило следното:

"... Стените на крепостта здраво се отбранявали от казанския гарнизон, при това при защитниците на града, на стените на Казан, ежедневно се появявали шаманите и пред очите на московските войски провеждали вълшебни ритуали, призовавайки гневът на боговете да се стовари върху главите на обсадителите. При завършването на обсадните работи се надигнала страшна буря, която разкъсала всички палатки. Разхвърляни и наводнени били много лодки със запаси и били унищожени продоволствените складове..."

Друг подобен случай е описан тук:
Линк:
Как третата столица на Волжка България - гр- Казан, бил спасен от няколко невъоръжени жени:  
atil.blog.bg/history/2012/12/14/kak-tretata-stolica-na-voljka-bylgariia-gr-kazan-bil-spasen-.1031245

Този величествен отпор вероятно е озлобил Иван Грозни, поради което, когато накрая Казан е превзет на 2 октомври
1552 г., са избити 190 хиляди негови жители, а от този ден княз Иван Грозни си присвоява титлата Цар на руси и българи!



П.П. За тия които не знаят или не е имало откъде да чуят и разберат - предишното име, българското на най-високият връх на Балканите в Рила планина е носел също името на Бога, но по български - Тенгри дир. Сведението е от местното население, по запитване на османските власти. Документа се намирал в Полша.

Легендите за романтичните отношения и че поп Богомил бил епископ и че на 13 април на тайна сбирка било основано богомилството, и че Боян има нещо общо с него са с неизвестен и непотвърдена източник.

Има исторически сведения, които се различават от тях. Ето накратко преразказано от волжко-българските хроники:
"
От самото начало богомилството било опозиция не само на новата вяра, но и на християнската държава.
Било основано от един потомък на кавкан Исбул, който в Акерман(днешния Белгород Днестровски) срещнал един старец посветен в тайните на БО МО(висшта закрита каста на жреците на тегрианството).
В този град имало многобройна българска емиграция, там се събирали всички и от там тръгвали основно в две посоки - или на изток към старите земи или към Панония.
Та този старец Худаяр, който бил от рода Дуло, посветил Доут в тези тайни и го обучил. Тогава той се върнал в България в родния си край, където имал познати и роднини.
И под името поп Богомил основал тази ерес върху основата на старата тенгрианска ерес на гарваните(простонародното егалитарно тенгрианство), като добавил някои християнски норми и молитвата "Отче наш".

Привлякъл репресирани и разорени аристократи и жреци и така усилил тази ерес от самото начало."


Линковете, снимките и добавките в скоби с черен цвят са от автора на блога.


Основен източник:  http://forum.xnetbg.net/index.php?topic=8925.0







Гласувай:
9



1. shtaparov - Древните Българи всъщност не са ...
06.04.2015 21:20
Древните Българи всъщност не са били монотеисти и са имали много богове,при което главният им бог се е наричал Светан (Световния бог) и Всемир (Всемил= На всички мил,Всемилостивия). Те са имали и бог-гръмовержец с около 200 имена,едно от които е звучало като Тангара,Тенгир или Тангра,но той не е бил точно главният им бог,а един от второстепенните. Други негови имена са Гърмен,Гърмеж и Гормузд (Гормющ,Гърмящ),а също Тандра и Индра. У пратюрките като наследници на нашите деди е останало едно от имената на този бог,което вероятно е едно от най-старите. Но това не прави от тюрките нещо друго освен Скитско племе,което с течение на времето се променило за да добие днешния си вид,а преди това изпитало множество кавказки,угро-фински и индоевропейски езикови влияния. Така че днешния тюркски език не е меродавен на фона на някогашните предтюркски езици,които са били толкова различни от него,колкото е различен античния Български език от днешния,та дори и повече.
цитирай
2. atil - Монотеисти, единобожни са били. ...
06.04.2015 21:49
Монотеисти, единобожни са били. Бог бил само Тангра, който произвели в света алпите - Духовете от първо поколение - мъжки и женски, а тия от своя страна възпроизвели Духовете от второ и трето поколение.
Понеже почти нищо не знаят за старата религия и духовна култура и по навик си добавят - предположително и по усмотрение...

Ето има и определение, има учени които вече работиха и сега знаем много повече:
19) Тангра - българското име на Бога и на Небето. Други негови названия са - Ас, Ерсу, Егби, Ходай, Тейре и др.

http://atil.blog.bg/history/2012/01/15/drevnobylgarskata-mitologiia-2-chast.883333
цитирай
3. atil - Влиянията върху езиците нямат з...
06.04.2015 21:51
Влиянията върху езиците нямат значение. Има древнобългарска религиозна митология, която съществува до 10 век и е преписана от рунно писмо на арабица от киевчанина Микаил Бащу.
цитирай
4. shtaparov - И още нещо: на керемидата от Плиска ...
06.04.2015 22:44
И още нещо: на керемидата от Плиска не е изобразен "шаман",както си въобразяват нашите фалшификатори-историци,а Богинята-Майка. Мисля да си съгласен,че шаманите не могат да носят женски гърди,нито символи на Юпитер и звезди в ръцете си.
цитирай
5. atil - Още нещото и то като първото. . . Ш...
07.04.2015 00:03
Още нещото и то като първото... Шаманите като не могат да носят гърди , шаманките могат бе приятелю. Мисля ще се съгласиш с мене...В случая държи птица, символ на Горния Свят а другото ако е звезда, то тя определено не е Юпитерска а Барсовска. Петолъчната звезда е била Тамга, Герб на Плиска. Графичен символ на Барса - символа на победата!
Колкото до римската митология и символика тя не дошла, не прехвръкнала през морето от гърците а била наследена от етруските - основателите на Рим.
А самите гърци я заимствали от завареното предгръцко древнобулгарско уралско население. Аргивци, Троянци, Микенци, Минойци...
цитирай
6. shtaparov - Тук принципно съм напълно съгласен ...
07.04.2015 23:36
Тук принципно съм напълно съгласен с тебе. Българите обаче имали много богове- един от тях,имащ много имена,носел между другите и име приличащо на "Тангра" или нещо подобно,но това му име не било непременно водещото и основното. Не забравяй,че дедите ни имали богове с имена Марс (Марес,Арес) и Венера (Вечера,Вещера),а жриците на Вещера се наричали Вещерки и Вещарки (Вестарки,Весталки). Ето го келто-етруското наследство у римляните,сиреч древно-Българското.
цитирай
7. shtaparov - Да- шаманките имат гърди, но те имат ...
08.04.2015 17:44
Да- шаманките имат гърди,но те имат също тъпан или дайре- иначе просто не са шаманки.
цитирай
8. atil - Щaпaров не те ли е срaм? Още повече че ...
08.04.2015 19:35
Щaпaров не те ли е срaм? Още повече че сме в Стрaстнaтa седмицa? След три денa е Великден... Aко не бях видял случaйно, че си сред нaй- популярните блогове в Блог БГ, нямaше дa ти пуснa глупaвите коментaри, тa чaк мене ме е срaм зaрaди тебе...
Но щом е тaковa нивото нa блогърите, кaкво дa кaжем зa рaботниците и трaктористите, които избирaт и упрaжнявaт нaроднaтa воля!? Тa зa шaмaните и шaмaнките още ще си поговорим, но освен трaкийци, когa успяхте дa стaнете и римляни!? Дa не си от Кюстендилско, щото тaм съм зaбелязaл, че сa с итaлиянски aкцент. Може дa сa рaботили кaто римски шaмaнки - aвгурки. Тaмaн хем птицегaдaгелки...,

цитирай
9. atil - Щапаров гордей се! Заради тебе н...
08.04.2015 21:43
Щапаров гордей се! Заради тебе направих две допълнения към текста - описание на две от снимките, описания, които са с фундаментално значение за българската и световната наука.
Между другото научих, че кюстендилските и шопските шаманки не били италиански а български и то тенгриански...
Същата шаманка трябва да е ходила да пее по Искъро, или може да е била сестра и...
http://www.adventure-bulgaria.org/SkalniteRisunki_Photo_1.htm
цитирай
10. leonleonovpom2 - Към Атил и Щапаров
09.04.2015 07:37
БАРСелона?
Знае се че името е много древно, отпреди Юлий Цезар Тогава е наречен Барцино , като е съхранено предното име, съдържащо БАРС Никой със сигурност не твърди какъв е произходът му Има барс, това е очевидно
Какво ви е мнението, като хипотеза Има ли българска връзка? - чрез келтите например, в Галисия има гайта!
приятен ден!
цитирай
11. atil - Топоимията не можеш да я излъжеш да. ...
09.04.2015 18:01
Топоимията не можеш да я излъжеш да... В цяла Гърция и до днес е пълно древнобългарска топонимия, като се почне от столицата им, да остров Крит, Кипър и най-големите им планини...
Самият Иберийски полуостров носи българско име - от ибер, тимер, - желязо. Явно чак там са ходили и по суша и по море...Първи в света започнали да обработват желязо, това е и едната от причините да се чувстват непобедими и да считат света открит за себе си. Дълго време.
Келтите произлизат от едното от седемте иделски племена - племето - шуд. От Източна Европа се появяват за пръв път в Долния Дунав и оттам започват техните разселения по Европа и Мала Азия.
Следващият постинг тук ще е за Келтската митология.
В оня край, Испания, днес има население близко до нас и до Кавказкото, това са баските.
Бургос със сигурност някога е имал значението на Вълчи град или нещо подобно. Някои стари селища наистина може да са основани от тях и корена на имената им да е древнобългарски. Първият тотем-покровител е бил вълка, след това барса, а когато слезли в по-южните ширини - Шумер, техен покровител и символ станал - лъва.
цитирай
12. shtaparov - Името "Барселона" съм ...
12.04.2015 00:15
Името "Барселона" съм го разтълкувал в статията за европейските столици,а фактът че го е имало през римско време говори,че по-верен от двата ми варианта ще да е вторият- този за "Град край солници" или "Солодобивен център".
цитирай
13. shtaparov - БАРСелона? Знае се че името е много ...
13.04.2015 11:45
leonleonovpom2 написа:
БАРСелона? Знае се че името е много древно, отпреди Юлий Цезар Тогава е наречен Барцино , като е съхранено предното име, съдържащо БАРС Никой със сигурност не твърди какъв е произходът му Има барс, това е очевидно Какво ви е мнението, като хипотеза Има ли българска връзка? - чрез келтите например, в Галисия има гайта! приятен ден!


Сега се вгледах по-внимателно в името Барцели и установих,че и то както другото води до същите два варианта на тълкувание:

1. Барцели= Бар (Бер) Соли (Град на солта,Солодобивен център).
2. Барцели= Берсили.

То като нищо може да отговаря и на подозирания от теб вариант,при което първообразът му би могло да е Барс-ари (Марс-хора) но ми се струва,че от трите варианта най-вероятен е първия.
цитирай
14. shtaparov - Името Барсино наистина кореспо...
13.04.2015 12:55
Името Барсино наистина кореспондира с названието на барсовете,кпри което Барсино може да означава още Марсино,понеже Барс~ Марс (свещено животно на Марс- вижте древния ни календар). Макар че то може да си значи и Барслино (Барсилино- Град на Берсилите).
цитирай
15. atil - Има ли сол около Барселона или се има ...
13.04.2015 15:01
Има ли сол около Барселона или се има в предвид, че ще се вади от морето?!
Арийски ("индоевропейски") езици са да. Обаче, "соли", "солей" по тяхному, по латински не визира "сол" по нашему а Слънце! Градът на Слънчевия Барс. Примерно.
цитирай
16. syrmaepon - За шаманите са написани много неща, ...
12.04.2016 12:07
За шаманите са написани много неща, сега чета едно от всички, интересни неща /за австралийските шамани/.
Въпросът за монотеизма е сложен. Все пак тенгристите споменават различни "тейри", самият ти пишеш за Кубер, Умай и прочие. Но аз споменах вече, за мене разликата е, че няма идоли-статуи. Ако Боян Мага е практикувал шаманство, едва ли е свързан с богомилството, все пак то е християнска ерес, българско християнство и почита Христос. Но пък апокрифите, които основно се свързват с богомилите пазят информация за подобни практики /може би :) /
цитирай
17. atil - Шаманството у универсално, под ...
12.04.2016 16:02
Шаманството у универсално, под различни имена по целия свят, от Сибир, Скандинавия, индианците, австралийците - същността е една и с едно и също се "работи".
Не е сложен въпроса с монотеизма на тенгрианството - то е първата Небесна единобожнта вяра. Освен Кубар, Самар, Туран - Умай и др. имало още 33 духа - алпи - диви, които станали ангели и архангели в християнството и исляма, юдаизма.
Създателите на богомилството са бивши тенгрианци , някои от тях - жреци. Окултизма така възниква навсякъде в по-ново време - понеже старото било забранено и преследвано то станало скрито или еретично. Но окултизъм имало и преди това, но но в неговото съществуване бела заинтересована жреческата каста. Българските кам-бояни дори създали специален сакрален език, който разбирали само те, наричали го кам-теле.
Определено имали окултно познание от старата вяра. Идолопоклоничество се развива върху обожествяването на отделни духове-покровители..
Ето конкретно за тенгрианството:
Когато Тангра създал алповете или дивите/духовете/, то Той създал и добри и зли духове. Но добро и зло-има във всяко същество изначално, и в алповете и в хората, затова те могат понякога да вършат добро, понякога зло. Този, който според нас върши повече добро, го наричаме ”добър”, а този който върши повече зло - „зъл”. Но утре нашите възгледи могат да се променят и „доброто” да стане за нас „зло, а „злото” - „добро”. Затова някои последователи на простонародното Торе/тенгрианството/ изразявали своя страх и почитание, молели се и принасяли жертви на всички алпове без да ги делят.

Отначало от Тангра били създадени алпите от първо поколение:

1. Берген/Биргюн, Буран, Узи-Аба, Перун, Мар/
- дух на хаоса, природните катастрофи, слънцето и лова. Можел да приема вид на гигантски дракон-барадж.

2. Туран/Торна - „жерав”, Уран и др. /
- женски дух/алп-бика/ на живота и любовта. Можела да приема вид на жерав, лебед, дива патица, змия. . .
По волята на Тангра чрез тях се родили и се появили в света алпите от средно поколение.
Те носели такива имена:

Тама/Тамта, Албастий/
- дух на планините, засухата и тъмнината;

Улят или Кузге/”мишка”/
- алп-бика, дух на мора и болестите;

Кубар
- дух на бурите, мълниите и небесните води;

Сабан/Самар, Симбир, Амур, Мардукан, Карга, Гюлджимеш/
- дух на светлината, плодородието и изобилието;

Кермес/Бай Терек, Имен и др./
- дух на горите, имал правото да съобщава на Тангра по всяко време какво става на земята и сред алповете;

Арча/Артиш, Ердим, Ерми и др. /
- алп-бика на девственноста и горските животни;

Ашна/Ерги, Чак-Чак и др. /
- алп-бика на полските растения - по волята на Тангра тя се родила от капките на утринната роса. . .

Два алпа от средното поколение били близнаци. Кубар и Сабан, за своите велики дела и подвизи получили почетното звание „ага”/”Ака”/ - старши. Затова празниците в тяхна чест/Сабантуй, Каргатуй, Нардуган и др. / ги наричали също и „Акатуй”.

Сред алпите от трето поколение или младшите алпи, най-известни били:

Су-Анасъ или Хатин/дъщеря на Тама и Улят/
- алпбика на водните животни;

Аждаха/син на Тама и Улят/
- дух на разврата и прелюбодеянието;

Шурале/син на Тама иУлят/
- дух на засухата и смъртта;

Кук-Куян или Тазбаш/син на Тама и Улят/
- дух на пътищата и търговията. За неуважение към себе си можел да устройва разни пакости на пътниците, да насочва към тях разбойници и т. н. ;

Тун-Бури/син на Кубара/
- дух на удавниците/ако се явял на някого, значи му е писано да се удави/;

Бури или Барин
- дух на гърма и победител/т. е. предвестник на победата и славата/;

Мал или Булут, Булюмар, Маламир и др.
- син на Тама и Улят, дух на домашния добитък-можел да приема вида на гигантски бик;

Къш-Тархан/син на Сабана, известен също като Тайгас, Ябалак и др. /
- дух на зимата, булгарският дядо Мраз;

Хазяси/децата на Кермес, които били под покровителството на Арча/
- духовете на различните места и местности;

Боян или Боян-Имен, Джок и др. /син на Кермес/
- дух на изцелението, гаданието и шаманството.
http://atil/history/2011/05/01/tengrianska-religiozna-obrednost-i-mitologiia-na-drevnite-by.739218
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: atil
Категория: История
Прочетен: 6111139
Постинги: 558
Коментари: 2669
Гласове: 3685
Архив
Календар
«  Декември, 2024  
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031