Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.04.2019 14:43 - КРАТКА СПРАВКА ЗА РЕВНОСТНИЯ ТЕНГРИАНЕЦ КАН ОМУРТАГ(814 - 836-7 г.):
Автор: atil Категория: История   
Прочетен: 8699 Коментари: 13 Гласове:
3

Последна промяна: 16.04.2019 16:58

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 
В края на 814 г. почти година след кончината на Кан Крум(Коръм), престола заел неговият син Омуртаг(Амуртаг). През това време талантливият военачалник Айран Диу Сакчи успешно защитил границите на държавата и предал властта на Омуртаг. Той наследил една силна държава, но с характерен облик. За да укрепят властта си монарсите преди него дали достъп на славянските князе в управлението на държавата по места...

image

Владетелите започнали да стават зависими и уязвими от това - особенно по време на размирици и междуособни войни. Така българският владетел се застраховал в случай, че аристокрацията реши да го свали.
Типичен пример за това е по-късният случай с Кан Борис - славянското протеже...
Имало и друга промяна след войните на Крум, откъдето назрявал друг проблем. Многобройните роби и пленници, които били разселвани по българските земи донесли със себе си - християнството. Невежеството на обикновенните хора(особенно в славянската среда) и лошите условия, при които понякога живеели ги правели лесно податливи към тази нова за тях религия и много скоро те потърсвали утеха от несгодите у християнските проповеди и се обръщали във вярата си. На това духовно влияние Кан Крум не обърнал сериозно внимание, но заплахата не убягнала от погледа на Омуртаг. 


image

 
Антихристиянската и антиславянската реакция са едно от основните характеристики, описващи епохата на Кан Омуртаг. Борбата с християнството ще съпътства цялото му управление. Още с идването си на власт той сключил тридесет годишен мирен договор с Византия. като размяната на пленници била използвана с цел българският владетел да се оттърве от част от християнските подданици, които вече проповядвали и по земите на юг от Дунава. Много от останалите попленени византийци, които открито давали християнски проповеди били преследвани, дори убивани.

Въпреки всичко българският Кан поддържал добри отношения с южния си съсед до края на управлението си. Стигнало се дотам, че владетелят на българите успял да спаси византийският император, който бил обсаден в Константинопол през 821 г. от разбунтувал се генерал(Тома Славянинът) и неговата малоазийска армия. Подобно на кесарят Тервел(Тарвил), Кан Омуртаг дал решително сражение на бунтовническата армия и тя била разбита а Михаил II бил спасен. Канът дори не потърсил отплата за помоща си...

В какво по-точно се е изразявала антиславянската политика на Омуртаг не е ясно, но се знае, че той слагал славяните наравно с ромеите като противници на държавата.
В резултат двете славянски племена, които били в съюзни отношения с България още от времето на Аспарух - браничевци и тимочани заедно с земите си преминали доброволно към франките...Българската държава, след като изчерпала всички дипломатически средства за връщането им се принудила да започне война с империята на франките. Войната продължила чак до времето на Кан Маламир(кръстен на духа покровител на домашните животни - Мал), но в крайна сметка се увенчала с успех за България и двете държави подписали мирен договор, с който се възстановявали старите граници.

Пак по време на управлението на Омуртаг, от север, североизток започнало движение на степните народи в резултат на междуособиците на територията на Велика България(Кара Булгар) и Хазария... Маджарите притискани от печенегите се опитали да нахлуят на Балканите, но били отблъснати от българите и се установили в бившата Авария(Панония)...

Няма друг владетел, подобно на Омуртаг, който да е оставил толкова много каменни надписи. Днес се смята , че той е бил голям строител и всъщност нему принадлежи заслугата за цялостното възтановяване на Плиска след опожаряването и от Никифор Фока и неговата армия. Крум поставил началото и укрепил старопланинските крепости, по негово време тенгрианското светилище Торнаба, станало град - Търнов, а Омуртаг довършил започнатото от баща му, превръщайки престолният град в белокаменна крепост и град със свой собствен облик. Смята се също, че по негово време Мадара се превръща в главно светилище за столичната област. 

image

Едната от петоъгълните главни кули. Знака - герба на Плиска бил пентаграма - знака Билсага - барсов аглава в пентаграм - весник на победата.

Повече подробности за Плиска има тук:
https://www.dnes.bg/blogini/2013/08/10/pyrvata-stolica-pliska.221052

******************************************

Народен П.П. за Тенгрианството


image

Графити от скалния манастир край родното ми място (Сеново, сега Русенска област, капаганското население някога...). Даващи толкова обширна и конкретна информация за произхода, бита и културата на българите!!
Дават за виждащите обаче.


 Обяснението на графитите:

Както се вижда на християните, дори на монасите не са им пречели фреските на предците им. Май едновремешните хора били от бая по-благороден сой от сегашните... Имало е традиция и приемственост и никой не е плюел върху истината или достойнството на тия преди него.
В ляво под ралата има символика от тенгрианската религиозна митология. Включително и знака на столицата Плиска - пентаграма. Шестолъчката е знака на Тангра. До тях руничен знак означаващ - "харесвам, обичам", широко употребяван, някои означавали думата "Борис" с него. Борис - означавало - късмет, символ на победата.
Отдолу двете съединени вълнообразни черти - знака на Туран. "богинята - майка Умай -Ана". Всъщност женският Дух - алп-бика покровител на Земята.
До нея друг символ съдържащ всеизвестният знак, някои го считат за знак на рода Дуло, но и тук се вижда че става дума за хора. Руничен знак за хора, общност, народ, град и т.н.
И вече до него наистина е знака на рода Дуло - Тризъбеца.



Официалната стара вяра е изразенна чрез оцелелете сведения на няколко места в блога

1. 
ТЕНГРИАНСКА РЕЛИГИОЗНА ОБРЕДНОСТ И МИТОЛОГИЯ НА ДРЕВНИТЕ БЪЛГАРИ
http://atil.blog.bg/history/2011/05/01/tengrianska-religiozna-obrednost-i-mitologiia-na-drevnite-by.739218


2. Основните закони ТОРЕ(Тенгрианството)$Списък на Кара Булгарските царе - потомци на Бат Боян.
http://atil.blog.bg/history/2011/04/27/spisyk-na-kara-bulgarskite-care-potomci-na-bat-boian-otkysi-.736857




Гласувай:
5



1. barin - Здравей, Атиле. Кан Омуртаг е ос...
16.04.2019 17:29
Здравей, Атиле. Кан Омуртаг е останал в народната памет със строежите си. Дори някои го наричат"Строителя". Водил е добра политика, като не се е колебаел да поведе войската. На два пъти бие франките и оправя граничните въпроси. Направил е много за сплотяването на народа на България.
Поздрави!
цитирай
2. atil - Тогава явно той предусеща бъдещата ...
16.04.2019 18:07
Тогава явно той предусеща бъдещата славянизация на народа, която ще настипи чрез християнството и славяните. Това го възприемат и като пряка византийска заплаха - по този път можем да станем част от тяхната империя, както и се случва после....
От тук и неговата реакция. По това време християнин не е синоним на българин а на антибългарин - грък и славянин. Затова той има надпис, където казва, че българите направили много добрини на християните, а те били забравили, но Бог виждал.
Много по-късно разделението минава на друга плоскост - християнин се свързва с българин а мюсюлманин примерно с антибългарин. Затова за да запазянт името и народността си, българите, които никога преди не са били ревностни християни, се държат за тази вяра.
Но по времето на Омуртаг било друго, тогава християнството било чужда вражеска вяра и застрашавало България и българската народност. Така било всъщност и по времето на Борис и той избързал с налагането на тази вяра, не по външни а по вътрешни причини - за да укрепи властта си с подкрепата на славяните и Византия.
Страната и народа ннне били готови и узрели за един такъв акт, коет оводи и по последвалия упадък и завладяването ни от Византия.
Омуртаг предусещал тези заплахи и опасности.
Може би някой негов правнук щеше да християнизира България по същия мирен и съзидателен начин, както той я е управлявал...!
цитирай
3. dobrodan - Гледай сега какви работи пише
16.04.2019 20:54
тоз човек...Ама може ли така сега ...какъв Тангра, всичките сме траки тука, от сой...От Япония до Рио де Жанейро...накрая ще стана религиозен от тях. Боже, трака ни пази!
цитирай
4. atil - Памет българска
18.04.2019 21:08
Галерия

1. Рунен знак от дунавския остров Пъкуюл луй Соаре
2. Рунни знаци от градската стена на Силистра
3. Рунен надпис от Бяла, Варненско
4. Рунен знак вероятно на бога Тангра от Плиска
5. Рунен надпис от Басараб, Северна Добруджа
6. Рунни надписи от: А. Шудиково (Югославия), Б. Аспарухово (Кърки жаба), (В. Г. Плиска) Михайловградско
7. Магическа розетка за предсказване с рунни знаци от Плиска
8. Амулет с рунни знаци, свързани кръстовидно от Преслав
9. Мадарският конник
10. Горният десен надпис пред Мадарския конник според препис на К. Шкорпил от 1924 г.
11. Фотография на горния десен надпис пред Мадарския конник
12. Името на Тервел в горния десен надпис пред Мадарския конник
13. Името на Тервел в средата на горния десен надпис пред Мадарския конник
14. Откъслек от надпис с името на Крум от Силистра
15. Откъслек от надпис с името на Никифор от Силистра
16. Началото на надписа на Персиан от Филипи
17. Краят на надписа на Персиан от Филипи
18. Откъслек от колона с името на крепостта Гариала
19. Откъслек от колона с тридесетгодишния мирен договор
20. Граничен надпис от времето на Симеон
21. Военна заповед от с. Маламирово
22. Фотография на долната част на военната заповед от с. Маламирово
23. Списък на въоръжение от Мадара
24. Списък на въоръжение на прабългарски език
25. Откъслек от списък на въоръжение от с. Длъжко, между буквите прабългарски руни
26. Факсимиле на строителния надпис в църквата „Св. 40 мъченици” в Търново
27. Факсимиле на строителния надпис от с. Цар Крум
28. Възпоменателен надпис на Турдачис
29. Възпоменателен надпис на Корсис
30. Надгробният надпис на Чъргобиля Мостич
31. Оловен печат на Тервел
32. Оловен печат на патриция Баян
33. Оловен печат на Хумир
34. Надпис на сребърната чаша на Сивин
35. Медальон на Омуртаг
36. Графит от Преслав
37. Надпис върху златен пръстен
38. Надпис от Русе на неизвестен език, навярно прабългарски
39. Надпис на неизвестен език, навярно прабългарски, намерен в Плиска
40. Типичен прабългарски строеж с подреждане на блоковете: дълъг — тесен, в Плиска
41. Северната порта на Плиска с типичния прабългарски строеж
42. Типичен прабългарски строеж в Мадара
43. Надстройка с типичен прабългарски строеж върху римската градска стена на Силистра
44. Западният зид на вратата на Пъкуюл луй Соаре с типичен прабългарски строеж
45. Северната врата на крепостта на остров Пъкуюл луй Соаре с типичен прабългарски строеж
46. Източният зид на вратата на Пъкуюл луй Соаре с типичния прабългарски строеж
47. Типичен прабългарски строеж в Преслав


http://www.promacedonia/vb/vb_galerija.html#32
цитирай
5. shtaparov - Omurtag ne e bill tengrianec raz...
07.05.2019 01:31
Omurtag ne e bill tengrianec razbira se- toi ne e znael kakvo zna4i dumata Tangra,no prekrasno e znael kakvo zna4at dumite MESIAC i SONCE!
цитирай
6. atil - Omurtag ne e bill tengrianec raz...
07.05.2019 15:59
shtaparov написа:
Omurtag ne e bill tengrianec razbira se- toi ne e znael kakvo zna4i dumata Tangra,no prekrasno e znael kakvo zna4at dumite MESIAC i SONCE!

Пуснaх го този коментaр след трети неуспешен опит нa коментирaщия, белким се осъзнaе кaкви ги плещи и дa не се излaгa, но не... Упорит и безсрaмен... След кaто Тaнгрa и ТОРЕ(тенгриaнството) сa измислени от бългaрите и те вече близо 10 хил. години изповядвaт тaзи религия, създaли цялa културa и множество производни култури нa неговa
основa, кaн Омуртaг не бил тенгриaнец и не знaел кaкво е Тaнгрa?!
Трябвa дa си не объркaн a нaпрaво побъркaн или безкрaйно безсрaмен лъжльо зa дa пишеш и изкaрвaш публично тaкивa твърдения.
Не ги рaзбирaм хорaтa от този сорт. Въпреки че тaкивa имa не сaмо в Бългaрия.
цитирай
7. ghostfx - Тенгрианство.
18.09.2019 09:36
Странно ми е как някой хора това годините за нищо ги нямат . 10 000 години ? А има ли възможност не за 10 000 години назад , а за примерно 3 000 назад да се прочетат достоверни източници за българите и за тяхното тенгрианство ?
цитирай
8. atil - Странно ми е как някой хора това г...
18.09.2019 15:24
ghostfx написа:
Странно ми е как някой хора това годините за нищо ги нямат . 10 000 години ? А има ли възможност не за 10 000 години назад , а за примерно 3 000 назад да се прочетат достоверни източници за българите и за тяхното тенгрианство ?

Не знам кои хора ги нямат за нищо годините, но в моя блог е проследена почти цялата история на българите по време.
А тя е на 15 хил. години а не на 10 хил. На десет хиляди години е българската религия ТОРЕ(Тенгрианството). Вие знаете ли човечеството на колко години е? Дори да е на няколкостотин хиляди а не на милион години, защо историята му трябва да 4 или 5 хиляди години?!
Аз от сборника "Джагфар тарихи" по-достоверен източник от 20 години насам не съм срещнал, а през последните години само с източници се занимавам...
Почнете да четете блога от начало и ще стигнете до тенгрианството. За пръв път в България аз я преведох тази информация и я изкарах тук. Друга информация от първа ръка за тази българска древна религия засега не е открита.
Колкото до годините новата история на човечеството почва след последния ледников период. А той свършва преди 30-35 хиляди години. И тези хора преди 30 хиляди години вообще не са били първобитни диваци а като същите днешни хора по света, но с друг бит и култура.
Българите пък започват желязната епоха, те първи почват да обработват желязо близо до Прародината на североизток от тук и далеч от Балканите. И тази придобивка е една от причините за бързият им възход и свободни придвижвания и заселвания по различни точки на Евразия и Африка.
цитирай
9. shtaparov - Никога не забравяй че Джагфар та...
16.12.2019 23:31
Никога не забравяй че Джагфар тарихи,на която се позоваваш е писана през 1991 г.- не през 681-ва !
цитирай
10. atil - ghostfx - Тенгрианство. Ами в са...
18.12.2019 19:23
ghostfx - Тенгрианство. Ами в самият пост горе е пълно с тенгрианство и с източници за него. Не го ли прочетохте и видяхте? Източници и сведения има много, цялото българско народно изкуство е един нагледен източник и извор, целият ни обреден християнско-тенгриански календар. Но има и конкретни и дословни. като този например, надписа на най-малкия син на Атила, Денгизих, върху личната му чаша. Денгизих е бил владетел на северната частна източна Европа. Столицата му е била в днешния Пермски край в Биармия(България).
.......
Надписа:
Върху чашата с великолепен почерк и грамотно е гравиран или набит с хуно-български букви надпис. Тази система на писане се е употребявала още в раннохунския период при сечене антични хорезмийски монети, а по-късно в седми век при изработването на трите златни пръстена от съкровището на българския цар Кубрат, които са били оформени чрез използването на тази същата система.

Транслитерация:
Ki?kg Dikkiz Uku kisse – kiu sax-sax bul gur tengrig!

Превод:
Пази се от удара на краля(принца?) Дингизиха Мъдрия, пази се от Тангра в задгробния свят!

Тагир Булгари:
Текста е написан на хунски език. Сина на Атила, Дингизих е живял през втората половина на пети век, следователно надписа не се отнася към древнотюркския а към пратюркския, т.е. към хунския език, макар между тях "водороздел" да няма и това си е един и същ език.

http://atil.blog/history/2014/07/30/drevnobylgarskite-letopisi-djagfar-tarihi-orenburg-1994-g-iz.1285057
цитирай
11. atil - Никога не забравяй че Джагфар та...
18.12.2019 20:23
shtaparov написа:
Никога не забравяй че Джагфар тарихи,на която се позоваваш е писана през 1991 г.- не през 681-ва !

Човече, явно си много болен и няма изглед да се оправиш... Аз съм изкарал цяла публикация тук: "Началото", където съм посочил източниците си. Сборника "Джагфар тарихы" е един от многото. но ти за него никакво понятие си нямаш и едва ли си прочел и два реда... Той не е писан нито през 681-ва нито в 1991 -ва, а от 9 - ти до 16-ти век в различно време от различни хора. Това е Сборник от исторически хроники. Първото нещо, което излезе от него беше статията "Българите и световната цивилизация" написана през 1984 г.
Същата беше преведена и издадена от писателя Гео Донев в една малка книжка през 1990 г. в България.
цитирай
12. shtaparov - ТОРЕ и ТАРА от друга страна не са н...
09.03.2020 22:21
ТОРЕ и ТАРА от друга страна не са никакъв "Тангра"- ТОРЕ е скандинавският ТОР (ТОРЪ) а ТАРА е ТЕРА: Богинята Майка на Българите,от чийто култ са запазени голям брой думи в нашия език!

Ето как с научни аргументи ти доказах,че не си прав за "Тангра"! Ха сега ти по същия начин ми докажи,че аз греша а ти си прав! Намери ми следи от Тангра (който не е турски а прастар келто-тракийски бог!) в Българския език! Триенето на неудобните за теб въпроси не е научен аргумент а напротив- то е слабост и признание,че не можеш да откриеш научни аргументи,с които дза защитиш слабата си позиция! Аз на твое място не бих изтрил нищо а бих оставил твоите коментари в блога си,за да видят хората че имам точни научни аргументи а не такива,които се базират на субективни съвременни твърдения като "имаше го,но вече го няма а само аз го видях"!
цитирай
13. atil - ТОРЕ и ТАРА от друга страна не са н...
15.03.2020 13:31
shtaparov написа:
ТОРЕ и ТАРА от друга страна не са никакъв "Тангра"- ТОРЕ е скандинавският ТОР (ТОРЪ) а ТАРА е ТЕРА: Богинята Майка на Българите,от чийто култ са запазени голям брой думи в нашия език!

Ето как с научни аргументи ти доказах,че не си прав за "Тангра"! Ха сега ти по същия начин ми докажи,че аз греша а ти си прав! Намери ми следи от Тангра (който не е турски а прастар келто-тракийски бог!) в Българския език! Триенето на неудобните за теб въпроси не е научен аргумент а напротив- то е слабост и признание,че не можеш да откриеш научни аргументи,с които дза защитиш слабата си позиция! Аз на твое място не бих изтрил нищо а бих оставил твоите коментари в блога си,за да видят хората че имам точни научни аргументи а не такива,които се базират на субективни съвременни твърдения като "имаше го,но вече го няма а само аз го видях"!

shtaparov, това твое хрумване горе че Торе и Тара било от скандинавския Тор, а после Тара станала и Тера и Майка на българите, не е научен аргумент а обикновенна смешка.. Нашият днешен славянобългарски език е доста млад от 893 година, макар до днес доста поизменен и побългарен.
Вярно няколко пъти коментирах в блога ти, а и на други места дори повече, за някого може да е от полза, но за такива предубедении хора като тебе с "кауза" на модератори на миналото едва ли.
Келто-траки няма, те са били врагове и едните поробили другите за известно време. Дошли на Балканите в различно време. Тангра не е турски, защото е възникнал в древнобългарска среда, тогава турци и тюрки нямало още. За Тангра споменава сам кан Омуртаг, а в Близкия изток е познат на ранните шумери, от които наследили и заимствали юдеите. Както религиозна митология, така и в оригинал името - те нарекли Петокнижието с което започва Библията - Тора.
В България целият християнски народен обреден календар е наложен върху старият - тенгриански. Това също е доказано. Следи от Тангра има навсякъде, не само в България, но и в трите единобожни религии.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: atil
Категория: История
Прочетен: 6111126
Постинги: 558
Коментари: 2669
Гласове: 3685
Архив
Календар
«  Декември, 2024  
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031