Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.12.2021 08:23 - Архитектите на Варна
Автор: kirilova Категория: История   
Прочетен: 753 Коментари: 4 Гласове:
2

Последна промяна: 16.12.2021 13:26

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Всички тези архитекти като Дабко Дабков,Никола Лазаров,Стефан Венедикт Попов,Антон Франгя, озеленителят Антон Новак, скулптуристта Кирил Шиваров са оставили трайни следи в архитектурното творчеството не само във Варна, но и в цяла България. Разбира се има и много други велики личности, които са построили в цялата страна невероятни сгради, но тъй като аз пиша основно за Варна, затова споменавам тези архитекти.

Жалкото е, че голяма част от творчеството им в днешно време е завинаги загубено поради безхаберието на сегашните институции, или за печалбарство. Много от сградите са оставени на саморазруха или са съборени за да се построят „уж“ нови по-хубави, но студени безвкусици за мен. Изкуството на тогавашните майстори не може да се сравнява със сегашните .
Всеки път, когато минавам покрай някоя от старите и се загледам в нея, виждам живот, красота, изящество, финес.Не само орнаментите, скулпторите, но и начина по който са изградени. Сякаш са рисувани на платно.Не мога да намеря най-точните думи за да изразя възхищението си.

Истинското изкуство е истинско тогава, когато ти трепне нещо отвътре – това означава,че автора е постигнал това което иска, успял е да ти въздейства. Не знам, защо пиша всичко това. Може би, защото не ми е безразлично какво се случва и ми се иска хората от които зависи, да го променят. Хубавото, е че започнаха, но е твърде бавно. Жалко наистина.

Колко ли от наследството на тези велики архитекти ще се запази за поколенията? Има две уникални сгради за мен,които са оставени на саморазруха.Те са сигурно повече, но аз снимах тези.Нищо повече няма да кажа. Вие съдете сами.


imageimage



Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. rosiela - Много обективен материал.
01.12.2021 09:27
На Антон Новак преди години правиха изложба голяма в Съюза на архитектите, имат изложбена зала. В София, аз съм коренячка софиянка.
цитирай
2. barin - Здравей, Диана. За архитектите съм ...
01.12.2021 21:36
Здравей, Диана. За архитектите съм писал само за Дабко Дабков, но и за останалите зная много. Антон Новак го зная от Чешкото дружество. Хубав материал.
Поздрави!
цитирай
3. kirilova - На Антон Новак преди години правиха ...
02.12.2021 08:05
rosiela написа:
На Антон Новак преди години правиха изложба голяма в Съюза на архитектите, имат изложбена зала. В София, аз съм коренячка софиянка.
Лошото е,че докато им е бил полезен са го ценили,а след това са го изгонили.Така постъпват и
с къщата му.Досега трябваше да я поправят за да я направят музей.С част от останалите архитекти постъпват по същия начин, даже и по лошо. Изкарали са ги "Врагове на народа".Това,което ме боли е че и с наследството им се постъпва по същия начин.Част от наследството им е оставено чисто и просто да се руши.Между другото доколкото си спомням Никола Лазаров,Кирил Шиваров,Антон Франгя,са строили много сгради и в София. За останалите не съм сигурна, тъй като аз пиша основно за Варна.
цитирай
4. kirilova - Здравей, Диана. За архитектите съм ...
02.12.2021 08:34
barin написа:
Здравей, Диана. За архитектите съм писал само за Дабко Дабков, но и за останалите зная много. Антон Новак го зная от Чешкото дружество. Хубав материал.
Поздрави!
Има и много други архитекти разбира се,които са допринесли за развитието на града ни.Но тези са отдали живота си за Варна,ако мога така да се изразя.Много често обикалям града за да правя снимки тъй като обичам да снимам и макар да не претендирам,че разбирам кой знае колко от архитектура се възхищавам на тяхното майсторство наистина. Аз съм малко първична.Когато погледна едно нещо или ми харесва, или не.Особено към първата сграда имам слабост. Не знам какво точно ме привлича,но е невероятна.Имам една моя класация за сградите във Варна,която в най-скоро време ще я пусна.И благодаря за хубавите думи.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kirilova
Категория: История
Прочетен: 204728
Постинги: 121
Коментари: 93
Гласове: 576
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930