Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.10.2022 13:08 - Ако не си гласувал, нямаш право да мрънкаш против политиците - така си е
Автор: blog13 Категория: Политика   
Прочетен: 2849 Коментари: 35 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Тука се появи една много уместна и весела забележка на един блогър, че ако единственото ти право, след като си гласувал е да мрънкаш - благодаря не искам, айде нема нужда да гласувам. 

Обаче аз взех да се опитвам да си спомня, дали през 2006 година, тая логика, която днешните демагози ни я набиват в главите беше налична в публичната пропаганда...

За какво става въпрос, защо се сетих да се чудя тъкмо по тоя въпрос? Тогава в един форум, който вече май не съществува, когато аз за първи път обявих избирателната си система и нахвърлях причините поради които сегашната избирателна система не дава възможност на електората да избира държавна власт, един колега много уместно ми отговори, че ако критикуваме системата, нямаме право да критикуваме политиците, които управляват. А това си е точно така, защото политиците са продукт на избирателната система и на системата изобщо. 

Т.е. дето се вика - личността в историята е продукт на историческата ситуация, която пък е продукт на фундаменталното развитие. 
А къде е системата на организация, която е измислена от хората - тя е непосредствено преди личността. Т.е. ти критикуваш системата на организация, защото фундаменталното историческо развитие, вече води до съвсем логичната смяна на измислената от хора обществена система. 
При което това нещо става чрез личности, а след като се смени и системата на организация, новата система ще издигне други хора. И такива ми ти работи - хората обръщат времето, личноститите повече от неличностите. Но ако не се съобразяват с времената, които обръщат и личности и неличности, времената ги обръщат.

В някои моменти направо даже ги помитат, поради липсата вероятно на личности. 

Но всъщност, личности винаги има. Повече или по-малко личности. Те са пророците, които никой не чува. За което обаче е виновна системата на организация. Като бъде пометена лошата система, или поредица от лоши системи, накрая идва по-добрата система. По делата й, ние я познаваме че е добра. А същината на това, че делата й са добри, е това, че личностите са на върха на йерархията, а не са някъде отстрани в ролята на кучето, което си лае. 

И такива ми ти работи, и аз сега обаче искам да си спомня, дали през 2006 година, някой беше вече изрекъл тая мъдра мисъл, че ако не си гласувал, нямаш право да критикуваш политиците. Защото тая именно форма, на това което каза оня колега е по същество вярна. 
Защото ако ти не си гласувал, защото си се осъзнал като противник на системата изобщо, т.е. на избирателната система - т.е. ако ти си положил достатъчно умствени усилия, да търсиш, да четеш и да мислиш, тогава ти не се занимаваш с глупости - не критикуваш политиците. Ти се разправяш със защитниците, идеолозите и курифеите на системата, които са виновни, за дето лъжат повече и от политиците. Ти сега ще опонираш на класиците - на Монтескьо, на Адам Смит, на Маркс и т.н. 

НО ако ти не си гласувал и вземеш да критикуваш политиците, значи си глупак. Ти не си осъзнал, че системата е проблем, вероятно даже си от тия, дето даже ги е мързяло да отидат до урните. Празнословци. Естествено че нямаш право да критикуваш и в тоя случай политиците. 



И за това, аз сега се опитвам да си спомня, дали през 2006 година е съществувало това клише, тоя класически вече бисер на демагогията и йезуитщината - че ако не си гласувал, нямаш право да мрънкаш против политиците. 

Защото, когато човек се запознае с тия пояснения, излиза че в такова едно днешно обвинение към негласувалите има съвсем истински смисъл. Без пояснението е глупаво. С пояснението не е. Но дали произходът на това днешно клише е тоя или не е тоя? Вероятно ако изчета всичките стари вестници от преди 2006, ще разбера. Но това, разбира се няма да стане. 





































Гласувай:
4



1. notfun - ...стига, дрънка..за тезз,100г клишета..
04.10.2022 13:15
на Избори, ходят, само пенсии, и бедняци,
това, е Истината, другите си.ОПРАВЯТ Живота,
според акълО...

не ми каза, колко данъци, плащащ, ако изобщо,
имаш някаква трудова дейност..
дрънакане във Фейсъ и Форумите, без пари, е....бошлафф
затова, те..''бъркам'' с Булята ))
цитирай
2. gardener - ето ти линк, ето ти текст - чети
04.10.2022 13:28
Ако си бил от оня форум, си "влязал" в него много късно.
Контролни органи

Всички органи за контрол следва да бъдат съставяни по същия начин, по който бе описано съставянето на държавната администрация, т.е. кадровата политика трябва да бъде поверена в ръцете на орган, съставен от граждани, избрани чрез жребий. Най-важното обаче е, надзорът и ръководството на тези органи също да бъде поверено в ръцете на граждански комисии, а не на политическите пълномощници. Това означава, че ръководството на санитарните служби, на статистиката, на сметнатата палата, на държавния финансов контрол и т.н. следва да се съставят от граждани по избор чрез жребий, като в случая единственото условие, което трябва де се поставя е образователен ценз и стаж, съответстващи на работата на контролния орган.

Всички органи за контрол, които се съставят, надзирават или управляват от политическите пълномощници, са съвършено безсмислени от гледна точка на суверена, тъй като те работят в интерес на политическите пълномощници.

http://mir1.free/

това е предложение да се чете, всичко вече отдавна е написано
цитирай
3. blog13 - на Избори, ходят, само пенсии, и ...
04.10.2022 13:32
notfun написа:
на Избори, ходят, само пенсии, и бедняци,
това, е Истината, другите си.ОПРАВЯТ Живота,
според акълО...

не ми каза, колко данъци, плащащ, ако изобщо,
имаш някаква трудова дейност..
дрънакане във Фейсъ и Форумите, без пари, е....бошлафф
затова, те..''бъркам'' с Булята ))



Бъркаш ме не само мене с булята. Бъркаш много работи. Но поне си призна в момента, това че ти ме бъркаш мене с булята.


Не ти отговорих на въпроса, защото ти каза, че не желаеш да те натоварвам. Т.е. не желаеш да мислиш. Аз имам свойството да говоря на хора, а не на говедата, за които е проблем ако малко си понатоварят мислилото.

Колко данъци плащам. Не мога да ти кажа точно. Не са много. За съжаление, все пак - плащам. А по принцип съм се обявил против плащането на данъци. И от тая гледна точка, признавам, че имаш право да ме критикуваш (но разбира се, не зная, дали ще ме критикуваш за дето плащам или за дето не плащам достатъчно).

Когато човек плаща данъци, това означава, че подкрепя елитът на власт. Подкрепата на обществото за елита на власт, е онова мистериозно нещо, което дискриминира реалния елит, който постоянно се поражда от самото общество. Това е и причината за нарастващото несъответствие между елит на власт и реален елит. Накрая ни управляват говедата, и даже ни подкарват на война.

Тука е редно да ти подскажа, че когато човек използва фиатни пари, винаги плаща данък. Когато плаща монополно висока цена винаги плаща данък. Така че аз така или иначе не мога да не плащам данък. Ако не плащам данък, значи съм железен аскет - защото не потребявам, не се ползвам от благата на цивилизацията.

Когато обаче аз ти решавам задачата и теоремата на главния обществен проблем, това представлява висококвалифициран обществено полезен труд. Ако приемем че съм решил задачата правилно, разбира се.
Оня ден слушах някакви известни умници в БАН, как развиват разни теории - дали те получават заплата? Дали те получават голяма заплата, от която могат да плащат и по-големшки данъци? Вероятно.

А колко е моята заплата, за дето съм дал истинското решение на наболелия обществен проблем? А колко ще бъде обществената печалба от това мое ноу-хау? Имаш ли представа за кво става въпрос. Когато един инженер подобри двигателя на Мерцедес, получава ли си заплатата? Аз моят не я получавам. Аз правя дарение на обществото. Това дали е данък? Да данък е - и при това твърде голям. Но аз не подкрепям с моя данък елита на власт. И не подкрепям търтеите в БАН, които получават заплата за сметка на данъкоплатеца, а не извършват никаква обществено полезна работа.
цитирай
4. blog13 - Ако си бил от оня форум, си "...
04.10.2022 13:45
gardener написа:
Ако си бил от оня форум, си "влязал" в него много късно.
Контролни органи

Всички органи за контрол следва да бъдат съставяни по същия начин, по който бе описано съставянето на държавната администрация, т.е. кадровата политика трябва да бъде поверена в ръцете на орган, съставен от граждани, избрани чрез жребий. Най-важното обаче е, надзорът и ръководството на тези органи също да бъде поверено в ръцете на граждански комисии, а не на политическите пълномощници. Това означава, че ръководството на санитарните служби, на статистиката, на сметнатата палата, на държавния финансов контрол и т.н. следва да се съставят от граждани по избор чрез жребий, като в случая единственото условие, което трябва де се поставя е образователен ценз и стаж, съответстващи на работата на контролния орган.

Всички органи за контрол, които се съставят, надзирават или управляват от политическите пълномощници, са съвършено безсмислени от гледна точка на суверена, тъй като те работят в интерес на политическите пълномощници.

http://mir1/

това е предложение да се чете, всичко вече отдавна е написано


Не става въпрос за тоя форум. А за forum
.bg (форум точка ол точка беге)

Предложената система дето я вадиш, е неправилна. Доказателството е в теми от тоя сегашния мой блог. Под конкретната сегашна моя тема, ще ти го опровергая специално, до два три дена.



цитирай
5. marana69 - ...е даа де..затова, вчера, си ми 'забил'' 3 комента, за 10 минутки ))
04.10.2022 14:30


Бъркаш ме не само мене с булята. Бъркаш много работи.
Но поне си призна в момента, това че ти ме бъркаш мене с булята.


Не ти отговорих на въпроса, защото ти каза, че не желаеш да те натоварвам.
Т.е. не желаеш да мислиш. Аз имам свойството да говоря на хора, а не на говедата, за които е проблем ако малко си понатоварят мислилото.
цитирай
6. anonymous285 - Според мен .....
04.10.2022 15:48
от чисто моя гледна точлка нещата седят тъка.Аз гласувам редовно да се гласува е хубаво нещо.Защото тогава твоят личен граждански глас е чут било то на литст хартия било то или на машинното гласуване.По мое мнение има достатъчно много партии за кого можеш да гласуваш изборът не е малък нали тъка?Аз заради това че има много хора които не гласуват съм направил много видеа.Така че на много партии видеата с техни аргументации всяка една партия съм дал трибуна за изява.И след това публикувах дебатите на най-големите от тях с цел човек да има една яснота когато гласува да може да види аргументите на всяка една партия преди да гласува, бло то малка или голяма партия какви са аргументациите на всяка партия и след това да може да прецени и да се замисли и чак след това да отиде да гласува.С много хора съм разговарял по тази тема и когато ги попитам за кого ще гласуват се ми казват аз за тази или онази ще гласувам.Но когато ги питам наистина защо за точно нея има хора които ми казват ами незнам защо?Хора които имат интернет и редовно са пред него и същите ми кажат това някак си ги мисля за безхаберници.Същите те искат да се оправи нашата страна.Как след като няма четене и слушане на аргументите как да се оправи след като сме такива безхаберници.Същите тези хора цъкат в интернет с телефоните си и не могат да цъкнат някое видео от еди коя си партия и да видят какво предлага неговата партия като например концепция,аргументации или било то платформа за какво се бори тази партия какви са целите кото си е поставила тя или било то и вижданията същите хора ми казват ами дам видях ги едва ли не по телевизията веднъж или два пъти и това е стига толкова.Според мен тъка повече затъваме заради собственото си безхаберие и нехаиство от липсата на някакква заинтересованост към нещата около нас.Поведението какво ми пука е всеобщо това едва ли не се вижда като национална наша черта.Извинявам се но е точно тъка ние съми сме си виновни за всичко около нас съмите.Има една поговорка събудил се Илия пак с тия.Това звучи смещно но вярно.Не мисли те ли ?Защото същият този човек не знае не защото няма интернет или телевизия а с незнанието си отива и гласува.
цитирай
7. anonymous285 - Гласуването е защото ....
04.10.2022 16:03
да може накрая да изпълни своя граждански дълг.Страното е че днешно време се видя слабият интерес на нас Българите.Според мен ако не гласуваш това си е национална гордост .Ми то тогава по същата логика явно че не те интересува бъдещето нито твоето нито за страната ти в която живееш нито на децата ти ниро на семеиството ти изобщо кои как може да се оправя да де ама тъка бива ли и до кога тъка?Но на утрешният ден ако не те интересува и ако много хора не ги интересува нищо друго освен от себе си.То тогава няма да има гражданско общество нито и държава след време.Аз съм за да стане задължително гласуването.Само да спомена че аз говоря и от тази си позиция на човек които е участвал на изборите не веднъж съм на изборите виждал всякакви неща бил съм в малкото НДК и голямото НДК за предаване на протоколите и от тази гледна точка също мога да кажа дам бях там и зная за какво става на въпрос.Обаче излиза така че Еврпа и Българското законодателсво ни разрешава по закон да гласуваме а ни е не гласуваме тогва ние какви сме Еврпопейци,Българи или как ви сме тогава след като не гласуваме това трябва да си го зададе този въпрос според мен всеки Българин?И както казват Иван и Андреи ние сме ама много малък но много прост народ.За това трябва задължително да се гласува.
цитирай
8. gardener - да
04.10.2022 16:59

Не става въпрос за тоя форум. А за forum
.bg (форум точка ол точка беге)

Предложената система дето я вадиш, е неправилна. Доказателството е в теми от тоя сегашния мой блог. Под конкретната сегашна моя тема, ще ти го опровергая специално, до два три дена.



Става дума за първият "форум" в БГ, тук е блог, първият форум с името форум, мисля, че беше в АБВ и гювеча още от 1996 година, тогава празнувахме 10 години демокрация и т.н. и т.н., дирският е "клуб", а мисля, че форуми имаше в електронните издания на някой печатни медии и така, ти си следващо поколение и за теб такива теми са явно интересни, а ние сме ги дъвкали вече близо 30 години, аз ти цитирах сайт, където можеш да четеш, нещо смислено - едно от многото смислени неща по темата, както се казва - мрънкаш или не мрънкаш, гласуваш или не - керванът си върви, а какви са ти правата, ако не ги знаеш или знаеш, не е много важно, пътят е ясен на кервана, не твоя.
цитирай
9. radostinalassa - Ще викаш буля на баба си, селяко...
04.10.2022 17:30
И без това си толкова геополитически неориентиран, колкото е Фунището мигрантката. Дислексията си свърши работата, нещастния смесеняк.
цитирай
10. anonymous285 - Мога да чета и други мнения дам ще погледна.
04.10.2022 17:52
Но .......... нека се замислим от тази гледна точка че народът не иска да гласува ,след като не гласува значи нови и нови избори.А това струва пари на държавата и то 79 милиона ако не се лъжа ей тъка и още и още се едно сме Швеицарци и можем да си го позволим.Вместо да се дадът на детски,за пенсии или пък за нещо друго ние само на избори ходиме.А и ангажираме само униформените ела пред НДК ,Арена Армеец я някое училище и др и отиват средства за минерални води и сандвичи и безсънни нощи нерви и то има и накрая я хора които си мятат чувалите я хора припадащи.Всичко е нали не както трябва не избори като избори ама се сме си там едни и същи и това е! Но е хубаво че поне за разходите за бюлетини се пестят пари заради машинният вот.Може би отговорът е някъде тук https://www/watch?time_continue=53&v=V3ScJOKH3oY&feature=emb_title с позитивно мислене.
цитирай
11. blog13 - Не става въпрос за тоя форум. А за ...
04.10.2022 20:05
gardener написа:

Не става въпрос за тоя форум. А за forum
.bg (форум точка ол точка беге)

Предложената система дето я вадиш, е неправилна. Доказателството е в теми от тоя сегашния мой блог. Под конкретната сегашна моя тема, ще ти го опровергая специално, до два три дена.



Става дума за първият "форум" в БГ, тук е блог, първият форум с името форум, мисля, че беше в АБВ и гювеча още от 1996 година, тогава празнувахме 10 години демокрация и т.н. и т.н., дирският е "клуб", а мисля, че форуми имаше в електронните издания на някой печатни медии и така, ти си следващо поколение и за теб такива теми са явно интересни, а ние сме ги дъвкали вече близо 30 години, аз ти цитирах сайт, където можеш да четеш, нещо смислено - едно от многото смислени неща по темата, както се казва - мрънкаш или не мрънкаш, гласуваш или не - керванът си върви, а какви са ти правата, ако не ги знаеш или знаеш, не е много важно, пътят е ясен на кервана, не твоя.


АБВ точка бе ге - форум точка ол точка беге - за това става въпрос. Всичко е форум - вкл. и това тука, след като може някой да ти отговаря. По същество е форум. А също така е и клуб. Какво значи блог, не зная.

Това което си ми цитирал, както казах, е невярно. Не съм казал, че това е първото невярно нещо по въпроса с избирателните системи. Те са неверни много отдавна. Неверни и неправилни. То ако бяха правилни, нямаше да се стигне и до сегашната криза, която продължава да ескалира. Аз съм доказал с аргументи и с логика, че избирателните системи които се практикуват са неправилни. Предложил съм такава която е правилна, какви трябва да са основните принципи на една правилна избирателна система. Ако ще говорим за система на организация, при която електоратът да има възможност да избира/контролира държавна власт - това което съм казал и доказал е меродавно. То е неопровержимо и е напълно ясно.

А ако ще си говорим, че няма нужда от демокрация, тогава може керванът да си върви и без мене. Но гледам - Над тановия замък висне тъмна нощ

и облаци черни се събират вече.
цитирай
12. mihailts - Ще прочетеш ли ...
04.10.2022 20:13
Ще прочетеш ли последният ми постинг Лъжата " имам право да критикувам управляващите, защото гласувах..."?
цитирай
13. blog13 - Ще викаш буля на баба си, селяко. . . ...
04.10.2022 20:15
radostinalassa написа:
Ще викаш буля на баба си, селяко...


Надявам се, не говориш на мене. Аз не съм казвал на никой буля - даже не знам коя е буля. Обвиняват ме, че аз съм бил втори или пети профил на буля, и отговарям на обвинението.
цитирай
14. blog13 - Ще прочетеш ли последният ми пос...
04.10.2022 20:29
mihailts написа:
Ще прочетеш ли последният ми постинг Лъжата " имам право да критикувам управляващите, защото гласувах..."?


Прочетох го. Обвинението към тия които не са гласували, че те били виновни е безумна демагогия.

Но ако става въпрос, дали негласувалите имат право да критикуват управляващите - тогава може да се допусне че се има предвид и нещо друго. Кандидатите за народни представители могат да лъжат гласоподавателите, т.е. мнозинството по начин който е явен за мнозинството, защото избирателната система не дава възможност на мнозинството да избира наистина.
Добрата избирателна система дава възможност на електората не само да избере (т.е. наистина да избере, а не на ужким) народни представители; но и да ги смени във всеки един момент.

При което има значение вече колко е и максималния възможен дебит на избирателната система, който пък зависи от броя на депутатите в парламента отнесен спрямо броя на електората и т.н.


цитирай
15. radostinalassa - Ако става дума за мен и че ме ...
04.10.2022 21:03
бъркаш с Фуна, това е потресаващо. Тя е факсинирана малоумна. Твърде далече от древните български гени. Личи и от километри. Или е хитра гладница, която раздвижва блога с глупости и печели пари да се друса.
цитирай
16. gardener - идеята на участието ми е да видя мисълта
04.10.2022 21:56
у "младото поколение" и за това - последен опит. Каква е целта на изборите, ако резултата е предизвестен и след този избор следва нов със сходен резултат. Преди 20 години изборите имаха за цел уж да демократизират и да изчистят от БКП и ДС кадрите пространството, защото тогавашните "млади" не искаха повече хора като днешните бивши членове на БКП - Борисов, Радев, Доган, Овчаров, Ерменков и т.н. да имат нещо общо с политическата власт. Това съждение е условно. Любопитно е, че хората са склонни да възприемат държавата като организация, която е почти божествена даденост, безкористна и създадена в името на техния интерес, все едно е Дядо Мраз или Дядо Коледа с подаръците. Така е по Света. Но политиците и държавните чиновници се подбират не по способностите и не по нивото на безкористната им християнска любов. Държавата е средство и инструмент за принуда и демагогия, насочена от "държавната патриотична просвета" за "хващане" в капан на избирателя, който уж е субект, но е сборен образ на суверен, който сам по себе си е нищо, но като група от хора е избирателно тяло, което избира поне един народен представител - в последните избори 240 депутати са избрани от около 2 600 000 души или 1 депутат е избран от около 10 000 души. Тежестта му е толкова на отделния индивид една два милионна и шестстотин хилядна част суверен към деня след изборите.Ако хората в живота не могат със знанията и опита си да се оправят с нещо се налага да ходят на лекар или наемат адвокат да ги "оправя", това е защото знаят интереса си и не могат да го игнорират и за това се налага да ползват чужда помощ от експерти.Такива експерти са без доказаните "депутати", ти гласуваш за нищо, което е или лъжец, или престъпник или и двете заедно. Това изнервя мислещите и те не гласуват.Глупаво е да се твърди, че безличният държавен апарат, обладаващ само пълномощието да бъде силната страна в отношенията с теб ще се въздържи да те управлява в своя полза, само защото ти не си гласувал или си гласувал за него.Обречен си
цитирай
17. blog13 - Глупаво е да се твърди, че безлич...
05.10.2022 11:41
gardener написа:
Глупаво е да се твърди, че безличният държавен апарат, обладаващ само пълномощието да бъде силната страна в отношенията с теб ще се въздържи да те управлява в своя полза, само защото ти не си гласувал или си гласувал за него.


Аз лично никога не съм твърдял такова нещо. Т.е. бъркаш ме с някой. Т.е. не съм твърдял че държавният апарат е безличен. Той се състои от отделни личности, което пък трябва да се отчията и от избирателната система, която трябва да дава възможност на електоратът който е избрал отделните личности да ги сменя. Т.е. това предполага, първо да може наистина да ги избира, а не само на ужким. А след това да може да ги и сменя във всеки един момент. Т.е. ако избирателната система е правилна, тогава държавният апарат няма да бъде безличен, а след това няма да обладава само пълномощието да бъде силната страна в отношенията си не само с тебе или мене - а с електоратът като цяло. Т.е. (фиксирай се моля ти се в математиката за шести клас) под електорат се има предвид над 50% от имащите право на глас. И тука да не кривнеш само по пътечката с която да дадеш право на глас на някакво малцинство по ценз и прочее измишльотини.

След което главната схема на фундаменталния паритет която се получава ще бъде малцинство на власт което защитава именно личните си интереси управлявайки обществото в условията на правилно организирано движение надолу по йерархията (нещо което си съществува отколе); срещу правилно организирано мнозинство (т.е. над 50% от електората), което също защитава личния си интерес, който пък минава през правото му да дава и отнема пълномощия на елита на власт.

Вторият субект в схемата също съществува от памтивек, но пълномощията му да защити интереса си са изчезнали малко помалко, поради нарастване на броя на населението. При което нуждата от правилен начин на организиране на йерархията е ключов. Тъй като нисходящата йерархическа система е била изобретена първа, това оръжие в ръцете на елита на власт, е пречел систематически на мнозинството да създаде реципрочна обратна йерархическа система. Резултатът от това е нарастващ дисбаланс и несъответствие между елит на власт и реален елит. Т.е. развитието не предлага никакъв шанс това да продължи.

цитирай
18. blog13 - Такива експерти са без доказаните ...
05.10.2022 12:02
gardener написа:
Такива експерти са без доказаните "депутати", ти гласуваш за нищо, което е или лъжец, или престъпник или и двете заедно.


Винаги трябва да си представяш цялостния механизъм на взаимодействие. Човешкото общество е построено под формата на един цялостен механизъм, който е начин на организация. За да функционира той е йерархическа система. Винаги е бил, даже и когато не е имало хора. Това основният начин по който изобщо съществува не само живата, но и не живата материя. Главният кръговрат в йерархическата система по принцип, минава от върха към периферията и от периферията към върха.

Движението от върха към периферията е разделение на труда. Т.е. ако си представиш една йерархическа пирамида или по-скоро пресечен конус, и я напълниш с точки, всяка точка ти е отделен човек, който хем се намира на конкретно място в йерархията, хем е отделен вид труд. При това има разлика дори в труда който извършват две чистачки работещи в един и същ колектив.

Това движение надолу по йерархията започва с импулс от най-високото работно място! Импулсът е управлението на йерархията. Тоя импулс се предава надолу последователно по йерархическите нива и не може да ги прескочи. Освен по изключение, което потвърждава правилото.
И тука е задължително, на по-високото работно място, да бъдат по-качествени хора!

Държавната власт, парламента, депутатите са ти най-високостоящите в йерархията хора!

Какво ти искаш да кажеш, с откритието, че на това място са някакви тъпанари? Аз те разбирам че тая йерархическа система е като един изгнил курник, който вече ще се срути.

А ако ти искаш да кажеш, че така е редно и че така ще продължи да си бъде и в необозримото бъдеще, значи нищо не разбираш.

Изобщо не е възможно говедата да управляват хората. Ако това се случва все пак, то е признак на упадък и е само временно явление.

Ако явлението се развива и продължава няколко века (да не кажа хилядолетия), значи си говорим за най-наболелия обществен проблем.
цитирай
19. blog13 - Каква е целта на изборите, ако ре...
05.10.2022 12:20
gardener написа:
Каква е целта на изборите, ако резултата е предизвестен и след този избор следва нов със сходен резултат.


Изборите нямат цел. Те не са субект. Те са инструмент създаден от субекта, който пък има цели. И тъй като обаче винаги когато говорим за избори, ние говорим за инструмента чрез който именно мнозинството може да контролира малцинството на власт, целта на изборите е именно тая - да контролира малцинството на власт.

Но тъй като, от друга страна, противостоящите субекти в главния кръговрат на обществените отношения са два, т.е. елит на власт и електорат, когато елитът на власт пише формулата на изборите по които електоратът ще го сменя, ще го сваля от власт него - нали разбираш вече, каква е целта на тия избори, които не са написани от електората (респективно реалния елит който се поражда постоянно от електората), а са написани от елита на власт?

Конституцията никога не се пише от краля. Пишат я по-нискостящите йерархически нива - бароните, общините, и дори робите. Маса народ! Народът не е стадо от овци! Народът е базата от която израства конкурентен елит!

И така, по-нискостоящите йерархически нива, примерно бароните, пишат един закон и го налагат на краля. Това ти е формулата за движението нагоре. Кралят пише други закони, които са валидни в движение надоле. Двата вида закон са коренно различни. Движението нагоре е конституция!
А конституцията е избирателна система и нищо друго!

Когато кралят ти пише избирателната система, целта на това упражнение е да няма избирателна система. Точка.
цитирай
20. blog13 - Преди 20 години изборите имаха за ...
05.10.2022 12:35
gardener написа:
Преди 20 години изборите имаха за цел уж да демократизират и да изчистят от БКП и ДС кадрите пространството, защото тогавашните "млади" не искаха повече хора като днешните бивши членове на БКП - Борисов, Радев, Доган, Овчаров, Ерменков и т.н. да имат нещо общо с политическата власт.


Младите и зелените, не са електората! Запиши си го някъде и престанете вече с тия гнусни демагогии. Тези приказки се опитват да въведат ценз за това кои имат право да бъдат електорат и кои нямат. А имат според тия пропагандни клишета само младите. А Борисов и Радев бяха именно младите началото на деветдесетте.

Младите и зелените и червените и партизаните - КХМЕРИТЕ!

А пък аз апелирам да бъдат дадени избирателни права само на децата в детската градина. Но кой ще им даде такива противоестествени права на децата в детската градина? Това е именно деградиралият елит на власт, който няма нищо общо с реалния елит и с народа. Стига глупости!

gardener написа:
идеята на участието ми е да видя мисълта
у "младото поколение"


Ако идеята ти е да разговаряш само с младото поколение, понеже по-лесно ще го излъжеш, не мога да ти кажа къде точно ще бъде това място. А сега даже си попаднал на мене. Аз не просто не съм точно младото поколение. Защото по-голямата част от младото поколение, не може да направи 35 набирания, а аз мога. Защото по-голямата част от младото поколение не може да плува даже що годе сносно, а аз преди няколко години даже бих на бътърфлай един среден плувец от спортно училище. При това не съм точно плувец и в моя спорт, като нищо може да взема и медал от републиканско. Младото поколение би трябвало да ги може всичките тия неща по-добре от мене. А не да знае повече от баба и дядо. Но нещата са дълбоко сбъркани, и като наливаш още бензин на тая извратена идеология, единственото което се получава, че баба и дядо освен че знаят повече от децата, са по-силни и физически от тях.
цитирай
21. radostinalassa - Нещо да споделиш?
05.10.2022 17:47
radostinalassa написа:
бъркаш с Фуна, това е потресаващо. Тя е факсинирана малоумна. Твърде далече от древните български гени. Личи и от километри. Или е хитра гладница, която раздвижва блога с глупости и печели пари да се друса.

цитирай
22. gardener - Ето, това е вече е добре
06.10.2022 13:35
Уважение от по-старото поколение заслужи, въпреки, че това не е точната ти цел и ти е през ... за другите като мен и не като мен, да речем. Мисловната система от понятия и думи, и начинът на тяхната интерпретация и използване е интересното, което показва мисъл. За всеки, даже за тези, които по инерция използват определени думи, без да знаят смисъла им, е интересно да се види мисълта в чист вид, но едва ли повечето могат да я разберат напълно. За сега ще се въздържа от повече празни приказки, ще видя, къде има логически противоречия и други дупки и може и да ти отговоря. На пръв поглед изглежда добре, което си написал, леко дразни, но е добре. Ако не е тайна, сподели, къде си учил, в коя област работиш, интересно ми е. Мога да се обзаложа, че имаш и любим "проект" - политически. А цел имат даже пушките зад които стоят хора, та цел е материален обект, свързан със съответния субект, който обикновено гледа през "мерник и мушка" и ала-бала.
цитирай
23. blog13 - Кое за тебе е по-важния въпрос: Кой ...
07.10.2022 10:36
Кое за тебе е по-важния въпрос: Кой съм аз? или Защо избирателната/избирателните системи които се използват изобщо не са демократични? и Каква трябва да бъде демократичната избирателна система?

В случай, че решиш да отдадеш предпочитания на последните въпроси, ти предлагам, да се върнеш в самото начало, когато ти ми подхвърли някакъв вариант и да опиташ да се самоопревергаеш. А ако не успееш, аз ще се опитам след тебе. При което ще стане и ясно (предполагам отново), кой съм аз. Защото ако акцентирам постоянно и систематично на най-наболелия обществен проблем, ако съм успял да реша тоя обществен проблем, би трябвало вече да е ясно, кой съм аз. По същество - това съм аз. Не че биографичните подробности не са интересни - интересни са разбира се, защото те показват и условията при които е бил поставен индивидът за да се развие по тоя начин, за да могат и другите да се възползват впоследствие от подобна методика.

Да ти кажа все пак, че и по тоя въпрос, дето би трябвало да е по-маловажен, класиката си е класика. Още древните гърци са отдавали приоритет на физическата тренировка и са поставявли децата да растат при спартански условия. Учили са ги и на разни други неща, но по същество са смятали, че когато тренираш тялото, ума се развива като следствие автоматично. А обратното не е възможно. Т.е. при деградация на тялото, деградира автоматически и ума. Впоследствие това е установявано много пъти - примерно от Сеченов.
цитирай
24. gardener - Важен въпрос е как да не живеем така, а по-добре
07.10.2022 11:07
Важен отговор е с труд и физически тренировки. Имам много приятели, които са се развили в ума, защото са тренирали нещо, големи приятели, но за съжаление не са българи, а предимно руснаци, сещам се от първи раз за двама, които споделят с хората, че не са висшисти, но хората им казват, че са в пъти повече от кой да е такъв... За мен също са велики умове - приложни, пишещи истината и говорещи истината, та ако имаш интерес може да ти пратя линкове към техните места за споделяне на руски език. Има и хора с титли, които също заслужават интерес, при девалвация на образованието, това е все едно да си купиш кола и да се имаш за велик ... Шумахер, да речем. За мен въпросът за системата и преустройството и е важен, но съм разбрал от собствен опит и от опита на не един друг човек, даже и небългари, че това е невъзможно с усилията и волята на народа. Нито една промяна не се е случила, само защото хората са атакували Бастилията или Тюйлери, Зимният дворец или Военното министерство в София на 8 септември 44 година през нощта. За тези събития винаги са се крили интереси и на чужди държави и парите от всякакъв произход и вид, а оръжието в ръцете на "преторианците" е въплъщение на златото и глупостта или бездарието на елита и управляващия. Колкото и да искаш да обясниш на хората, че едно обществено отношение е грешно формирано и неправилно съществуващо, те никога няма де те разберат, ако не останат без минимални възможности за живот, а и това не е сигурно, оставяйки ги без възможности за живот, дали изобщо ще се вдигнат и със сила ще променят нехуманния си бит. Пример за това са концентрационните лагери на нацистите, лагерите на комунистите и т.н. Каква е идеята - само грамотен политически и реално народ, може да се бори за правата си, ако е въоръжен и по тази причина в момента либералната демокрация има за ценност мирът, антиоръжейната доктрина, че хората не могат да се контролират сами, ако са въоръжени, а от друга страна се доказва, че паравоенните структури да дебилни и вредни..
цитирай
25. gardener - Семейство, Образование, Култура, Оръжие и всеки да си знае професията и лично да спортува
07.10.2022 11:25
Само така се изгражда нация от зрели индивиди в условията на демокрация или какъвто и да е друг строй, който казва като принцип, че всички са равни и свободни. Тези принципи не могат да се наложат от днес за утре, ако хората не вярват, че в обществото им има Справедливост, че всеки е получил според всичко по-горе изброено и не е получил и стотинка подарък за сметка на останалите, другото е блато, празни приказки и кухи умозаключения да мързеливи човешки и не до там човешки същества. Генерирането на неаргументирана социална държавност, на безконтролна власт, която не е нито наследствена, нито божествена или да има някакъв друг, ирационален извор е вредно и води до бедни общества и мъка за населението. С какво е по-добър от теб или мен, кой да е избран в НС или премиер - бивш или настоящ, разбира се с нищо, но е представител на добре платена и организирана групировка, произхождаща от въоръжените и заграбили капитала "елити". Това трябва да се избягва и да се наказва всеки, който се подиграва с народа и не работи за ежечасното подобряване на условията в територията на която сме организирали държавата си. За мен това са принципите, останалото са празна казуистика, преминала от талмудизма, капитала на Маркс и въшливите ратайски кенефи на село, въпреки, че селото ражда и работни хора, а селяндурщината е израз на липсата на всичко писано в заглавието - Семейство с любов в него и уважение, Добро образование, съобразено с този исторически момент на научно развитие, Най-добрата възможна местна и Световна култура и спортни навици, трудови навици и боравене с оръжие - това са стълбовете на бъдещето, за което пиша и работя вече 30 години, за съжаление неефективно и без индикация, че нещо става по-добро. Това е.
цитирай
26. blog13 - 1.
09.10.2022 10:09
Принципно не каза никаква конкретна система на организация. А без система на организация, нищо не функционира. Дори атома. Система, т.е. механизъм на взаимодействие на елементите от които е съставена системата. Обществото е много сложно. И съответно, механизмът по който взаимодействат елементите е важен.

С некои неща от това което каза съм съгласен. С други - не. Обществото, масата от хора, ще стане активно, когато усети мизерията. Но до сега обществото и икономиката бяха в растеж. Това означава, че е имало достатъчно, за да бъде по-голяма част от човешката маса пасивна. Но тоя растеж е за сметка на природата. А тя е базата върху която расте човечеството. Тая ситуация вече свършва. Елитът на власт, знае че това е основния проблем. И съответно крои планове, как да намали населението. И това той иска да направи бързо, с натрупания капитал. Който е натрупан в добрите години (справка седемте охранени и седемте мършави крави от стария завет).

Относно дипломите, дето вече ги е изяла инфлацията и които, не е изключено, в бъдеще, може да се възприемат от тогавашните младежи, като партийните билети на членовете на БКП в България преди 89та - имам една интересна случка от тая година. Едни деца дойдоха при мене и ме попитаха, дали имам диплома за плувец. Аз им казах, че нямам, защото съм акула.

Има спортове, които много ясно показват кой колко може, защото часовникът и кантарът е истински критерии. Но дори и там са възможни фалшификации, особено на днешно време. Т.напр. аз съм много озадачен от възхода на днешното мъжко плуване. То е по-добро от плуването на България преди 89та. Когато женското беше лидер, а не мъжкото. Но системата на организация тогава, и в спорта беше сериозна. Тя беше именно обратна йерархия, за която постоянно говоря. Т.е. масов спорт в много клубове в градове и села, където държавата беше назначила образовани треньори.
цитирай
27. blog13 - 2.
09.10.2022 10:21
Децата още от малки спортуваха. При което не им казваха, че всичко което правят, го правят само ако им е приятно. А им казваха, че основата е труд, системен, че е нужна силна воля и т.н. Прочее, желанието на децата да играят иде от наследените гигнантски усилия на предците им. Ако поколенията започнат да мързелуват, защото животът им е подсигурен, бързо ще деградират и децата вече няма да имат желание дори да играят.

Но ставаше въпрос за мъжкото плуване сега. Липсва оная организация, която хващаше децата от малки и ги възпитаваше първо на труд, а след това на всичко останало. Тая година даже си говоря с една бивша състезателка по плуване от Левски. И тя ми казва, че в София, ако искаш децата ти да тренират плуване, таксите са треньор и басейн са толкова големи, че може да тренират само децата на богаташите. Ми това е далече от системата на масовия спорт на най-ниско ниво, в резултат на което имаш много изходен материал, от който да отбереш най-доброто (да и това беше именно през соца, когато уж всички сме били равни), да го вкараш при тежкия режим на спортните училища и да направиш накрая някои шампиони. И откъде идат, в такъв случай сегашните успехи на мъжкото плуване на България, питам аз.

И си мисля, че освен техниката която се е развила и която е важна, значение имат и неща, които не знаем. Когато задам тоя въпрос на разни хора и те първосигнало отговарят - допинг. Какво искат да кажат - че в останалия свят няма химици? Само българите ли имат достъп до въпросния допинг? Прочее, женското плуване на ГДР след 89та бе жестоко заклеймено, защото излязоха критики, че е на база як допинг. Но днешните рекорди на женското плуване са ударили гедерейските от земята. Т.напр. рекордьорката на 100 метра свободен стил е почти равна на Марк Шпиц.

Та имам подозрението, че става въпрос за някакви операции. Преди време имаше за кратко едни костюми, които ги забраниха вече, които те правят по-лек във водата. Ако те направят по-лек с операция... Със сигурност може.
цитирай
28. anonymous285 - blog13 ахам ястно нещо не съм те разбрал ...
09.10.2022 11:38
но според мен си трябва да се гласува задължително.Системата си е добра но няма хора за гласуване .А и според мен както е в Европа и у нас се гласува по демократичен метод.Е то това според мен системата си е добра дава шанс на всеки да гласува за каквато и ще партия и то за 29 партии.Но няма хора да гласуват ,вече се поизморихме от избори.Много сме разединенинени на тези избори тези които гласуваме.Но наистина като се казва партията не подкрепям никого влиза с 4 процента.Това са фактите.А и Март месец май пак ще ходиме на избори.
цитирай
29. blog13 - https://blog13.blog.bg/politika/2022/09/06/matematika-za-6-klas-sreshtu-nalojenite-psevdodemokratichni-.1833792
10.10.2022 13:12
penata555 написа:
но според мен си трябва да се гласува задължително.Системата си е добра но няма хора за гласуване .А и според мен както е в Европа и у нас се гласува по демократичен метод.Е то това според мен системата си е добра дава шанс на всеки да гласува за каквато и ще партия и то за 29 партии.Но няма хора да гласуват ,вече се поизморихме от избори.Много сме разединенинени на тези избори тези които гласуваме.Но наистина като се казва партията не подкрепям никого влиза с 4 процента.Това са фактите.А и Март месец май пак ще ходиме на избори.

цитирай
30. blog13 - https://blog13.blog.bg/politika/2022/09/06/otnovo-za-ierarhiiata-na-iotor-i-protivorechieto-i-s-nosesht.1833794
10.10.2022 13:13
penata555 написа:
но според мен си трябва да се гласува задължително.Системата си е добра но няма хора за гласуване .А и според мен както е в Европа и у нас се гласува по демократичен метод.Е то това според мен системата си е добра дава шанс на всеки да гласува за каквато и ще партия и то за 29 партии.Но няма хора да гласуват ,вече се поизморихме от избори.Много сме разединенинени на тези избори тези които гласуваме.Но наистина като се казва партията не подкрепям никого влиза с 4 процента.Това са фактите.А и Март месец май пак ще ходиме на избори.

цитирай
31. blog13 - https://blog13.blog.bg/politika/2022/09/06/kakva-izbiratelna-sistema-se-gotviat-da-vyvedat-po-iniciativ.1833795
10.10.2022 13:14
penata555 написа:
но според мен си трябва да се гласува задължително.Системата си е добра но няма хора за гласуване .А и според мен както е в Европа и у нас се гласува по демократичен метод.Е то това според мен системата си е добра дава шанс на всеки да гласува за каквато и ще партия и то за 29 партии.Но няма хора да гласуват ,вече се поизморихме от избори.Много сме разединенинени на тези избори тези които гласуваме.Но наистина като се казва партията не подкрепям никого влиза с 4 процента.Това са фактите.А и Март месец май пак ще ходиме на избори.

цитирай
32. blog13 - https://blog13.blog.bg/politika/2022/09/06/i-tyi-kato-parlamentyt-na-bylgariia-otnovo-abdikira-ne-znam-.1833796
10.10.2022 13:14
penata555 написа:
но според мен си трябва да се гласува задължително.Системата си е добра но няма хора за гласуване .А и според мен както е в Европа и у нас се гласува по демократичен метод.Е то това според мен системата си е добра дава шанс на всеки да гласува за каквато и ще партия и то за 29 партии.Но няма хора да гласуват ,вече се поизморихме от избори.Много сме разединенинени на тези избори тези които гласуваме.Но наистина като се казва партията не подкрепям никого влиза с 4 процента.Това са фактите.А и Март месец май пак ще ходиме на избори.

цитирай
33. blog13 - https://blog13.blog.bg/politika/2022/09/06/sistematizaciia-na-osnovnite-kachestveno-razlichni-obshtestv.1833797
10.10.2022 13:15
penata555 написа:
но според мен си трябва да се гласува задължително.Системата си е добра но няма хора за гласуване .А и според мен както е в Европа и у нас се гласува по демократичен метод.Е то това според мен системата си е добра дава шанс на всеки да гласува за каквато и ще партия и то за 29 партии.Но няма хора да гласуват ,вече се поизморихме от избори.Много сме разединенинени на тези избори тези които гласуваме.Но наистина като се казва партията не подкрепям никого влиза с 4 процента.Това са фактите.А и Март месец май пак ще ходиме на избори.

цитирай
34. blog13 - https://blog13.blog.bg/politika/2022/09/06/osnovni-principi-na-istinski-demokratichnata-izbiratelna-sis.1833799
10.10.2022 13:16
penata555 написа:
но според мен си трябва да се гласува задължително.Системата си е добра но няма хора за гласуване .А и според мен както е в Европа и у нас се гласува по демократичен метод.Е то това според мен системата си е добра дава шанс на всеки да гласува за каквато и ще партия и то за 29 партии.Но няма хора да гласуват ,вече се поизморихме от избори.Много сме разединенинени на тези избори тези които гласуваме.Но наистина като се казва партията не подкрепям никого влиза с 4 процента.Това са фактите.А и Март месец май пак ще ходиме на избори.

цитирай
35. blog13 - penata555
10.10.2022 13:19
Уверявам те, че всичките тия мои теми, които ти пуснах, не са много за четене, предвид това, че става въпрос за най-наболелия обществен проблем. Освен това, разните му класици са написали много повече, а лъжат или грешат. Но това не пречи на образователната система да ги изучава къде ли не.
Освен това от телевизора, разни хора постоянно ни разсъждават нещо си там. Някои клишета и догми са вече смешни, но нали са властни - повтарят като гьобелсово развалено радио.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: blog13
Категория: Политика
Прочетен: 619799
Постинги: 565
Коментари: 1662
Гласове: 823
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031