Постинг
28.04.2016 22:17 -
Монархия и Религия
Автор: atil
Категория: История
Прочетен: 3730 Коментари: 3 Гласове:
Последна промяна: 06.04.2018 02:30

Прочетен: 3730 Коментари: 3 Гласове:
3
Последна промяна: 06.04.2018 02:30



Димитър Амбарев е православен свещенник, виден български антикомунист, политически затворник и активист за човешки права.
Роден е на 11 септември 1944 г. в гр. Пловдив. Основно образование придобива в родния си град, след което учи в семинарията в Черепиш и в Софийската духовна семинария "Св. Йоан Рилски"Пловдив, България
Починал: 2 юли 2014 г. (69 г.)София, България
Бащата на отец Амбарев е бил цанковист преди 9 септември 1944, а след девети е дългогодишен затворник и лагерист. През 60-те години на миналия век Амбарев, едва десетинагодишен, е подложен на тормоз заради “фашисткия” си баща. Това е важната причина, поради която по-късно избира пътя на духовничеството в Преображенския манастир.
Завършва Духовната академия. Ръкоположен за свещеник през 1972 г.
През 1975 г. прави непредпазливо изказване в приятелска компания. Арестуван е с обвинение, че иска да взриви паметника на Альоша (паметника на Съветската армия на Бунарджика в Пловдив). Едва през 1984 г. получава съдебна реабилитация.
През 1988 г. е поканен от отец Топузлиев за съучредител на Дружеството за защита правата на човека в България, но отказва заради присъдата, която е имал. През 1989 г. обаче е сред създателите на Комитета за защита на религиозните права, свободата на съвестта и духовните ценности заедно с Благой Топузлиев, Христофор Събев и др. Отец Амбарев беше свещеник в Града на истината - 1990 година.
...........................................................
Голяма част от привържениците на монархическата форма на управление, а и нейните противници, не съзнават изначалната онтологична същност на идеята "монархия". Нейната истинска стойност в мистико-психологическата и връзка с християнската религия. Именно в този синтез се преодолява основният конфликт между морала на личността и на колектива. Монархията е благословена от Бога форма на държавно управление.
В Стария завет Бог разрешава на евреите да си изберат цар и по този начин полага началото на монархията в библейски план. Старозаветните царе са били помазвани с осветен елей и по този начин овластявани за благодатно служение. Те не са се смятали за божествени потомци, подобно на останалите езически царе, а за проводници на Божията воля.
Старозаветната форма на избиране, помазване и овластяване на цар е колкото проста от ритуална гледна точка, толкова по-сложна от държавно-правна и народопсихологическа. Подробностите около избирането и поставянето на Саул, Давид и Соломон за царе на Израил са детайлно описани в Стария завет. И тук се забелязва една обща черта, характерна за монархията като благословена от Бога социална система. А именно - дали посредством жребий, дали по стечение на обстоятелствата, но във всеки един случай Бог се намесва и повлиява на избора и овластяването на Царя. Известно е, обаче, че при всяко поставяне на цар в Древния Израил е било необходимо и всенародно делегиране на избраника. Известни са и трудностите около поставянето на цар., какт она Саул, така и на Давид. И въпреки, че и в двата случая народът не е бил съвсем съгласен с избаниците, Бог е наложил Своята промислителна воля. От казаното до тук става ясно, че делегирането на Царя от народа и неговите старейшини е един по-скоро формален акт, докато решаващ за избора е Божият всемъдър промисъл, нежели неустановената и капризна воля на народа.
Новият завет възприема старозаветното схващане за управлението, но му придава по-широк, философски и универсален характер, като разглежда проблема за властта вообще. Така неговото отношение към властта се оформя на основата на ново понятие - "Царството кесарево", призвано не само да съжетелствува, но и да хармонира с "Царството Божие". Или както сам Исус Христос казва: "Отдайте, прочее, кесаревото кесарю, а Божието Богу"(Мат 22:21). Подобно на царството Божие, царството кесарево се оглавява от една личност. По-късно аналогията между Небесния цар - Христос и земния се потвърждава и от ритуала на православната църква за коронясване на Цар. И двете царства са изградени на йерархичен принцип, като в основата на казуистичното законодателство лежи безусловният, категорично-императивен Божи закон. Разбира се, тук става дума за един истински Цар, който следва Христовия апел: "Бъдете съвършени, както е съвършен Небесният ваш Отец".
След признаването на християнството за позволена религия през 313 г., мнозина монарси възприемат евангелската повеля и осъществяват благодатно сътрудничество между институциите на Държавата и Църквата, което довежда до подем и двете. Така на Изток се обособяват особен вид монархии, които по-късно Н.Бердяев ще нарече "православна монархия".

Православната църква създава специфичен ритуал за миропомазване на Цар. Особеното в него е, че той е съвкупност от няколко чинопоследования. В самото начало на церемонията, архиереите отслужват молебен за здраве и дълголетие на бъдещия цар, след което престолонаследникът гласно изповядва символа на православната вяра пред народа. Чак след това започва същинската коронация или т.нар. "венчание" за царството. Началното благословение е също като при св. тайнства: "Благословено Царството на Отца и Сина и Светаго Духа..." , което говори, че извършваното чинодействие има силата и авторитета на тайнството, т.е. при него се дават благодатните дарове на Св.Дух. Същността на това последование е в поставянето на "венец" или корона върху главата на бъдещия помазаник. Православният ритуал по Коронацията представлява тържественно-радостен комплекс от молитви и песнопения, напомнящ на новокоронясания цар за неговите задължения пред Бога, но и за грижовността и любовта, които трябва да проявява към народа си. Така, както Христос отдаде Себе си за падналото под греха човечество, така царят трябва постоянно да насочва своите сили, стремежи и желания в безкористно служене и пълно себеотдаване на поверения му от Бога народ. Ритуалът завършва с Божесвена литургия, по време на която коронясаният Цар бива миропомазан и причестен с пресветите Тяло и Кръв Христови.
Чрез това освещаване на монархията царуването придобива нова същност и нов смисъл. Властта на Царя не е делегирана от народа, а от Бога. Затова тя не е абсолютна, а ограничена от християнската правда. Тя е служение не на своята воля, а на волята на Бога. В тоз исмисъл, монархът няма право на власт, а зъдължение на власт.
В този благодатен съюз се преодолява изначалният конфликт между Царството Божие и Царството кесарево. Нещо повече - в него се извършва промислително въвеждане на Царството кесарево в Царството Божие.
Изхождайки от своята променена същност, православната монархия си поставя и други цели, различни от тези на всяка друга форма на управление. При нея републиканските цели - свобода, равенство и братство, са вече даденост в Христа, докато целта на другия тип монархии - могъщесвото, бледнее пред могъществото на Царството Божие, над което и "портите адови не ще надделеят". Целта на православното Царство съвпада с целта на всеки християнин и на Църквата Христова - спасение на всички вярващи. Тази цел не е утопична. В нея се съдържат както грижа за тялото, така и грижа за душата.
В нея се съдържа радостта от предвкусването на Царството Божие още тук - на земята.
Отец Димитър Амбарев,
публ. в сп."Борба", 1996, бр.1, кн. 121, изд.на БНФ, Chicago.
Коментара за мен е излишен, тук в блога съм сложил цяла поредица, като блог-вълна за Царство България и борците срещу него... То отдавна и за патките стана ясно кой за какво се бори и какви цели преследва. Защото в пороя от думи и научни обяснения нито делата могат да се скрият, нито събитията, фактите и последствията от тях.
...............................................

Борис IV е новият престолонаследник и бъдещ цар на българите. Това щеше да е реалност, ако България беше монархия и у нас действаше Търновската конституция. След смъртта на княз Кардам неговият по-голям син Борис Търновски наследява короната от дядо си Симеон. Макар че сме република произлязла от незаконната НРБ , Симеон Сакскобургготски, кралските дворове по света, роялистите у нас, Светият синод на Българската православна църква, както и някои специалисти по държавен протокол смятат, че титлата „Цар на българите" остава за Симеон и за неговите наследници.
На 12 октомври тази година Борис Търновски ще навърши пълнолетие. Докато дядо му е жив, той ще бъде титулуван като Негово Царско Височество Борис, Княз Търновски и Херцог Саксонски. След като Симеон II почине, Борис вече може да бъде възприеман като Негово Величество цар Борис IV. Царстването му ще е символично, за радост на републиканците и техните четири власти а не действащо.
Една от основните причини за атеросклеро...
Зима не по Вивалди
Вулгарни романи. Голата истина за преход...
Зима не по Вивалди
Вулгарни романи. Голата истина за преход...
Следващ постинг
Предишен постинг
Монархията е благословена от Бога форма на държавно управление. И при жив цар си избираме боже спаси ни- президент, подвластен на... дявола
цитирайzaw12929 написа:
Монархията е благословена от Бога форма на държавно управление. И при жив цар си избираме боже спаси ни- президент, подвластен на... дявола
Аз не знам колко от президентите ни са подвластни на дявола, но досега не съм бил горд от нито един български президент. В България нещата са почти тотално объркани а с оправянето на обърканото явно, че никой не се зае, когато уж комунизма паднал. Дори има един доста правдив документален филм по този повод - "Подмяната". Думата е вярна, защото вместо Промяна след 1989 г. у нас се извърши - Подмяна.
Всички управляващи политически сили оттогава до сега се съгласиха и приеха тази Подмяна. Това се отнася и за НДСВ, което отначало беше основано и оглавено от цар Симеон Втори - явно с по-други намерения и цели отколкото се получи на практика. По-късно царя се оттегли от него и от партийната политиката, но на монархическите политически движения и партии беше нанесен смъртоносен удар. Каквито и да са били те, тъй като и там половината бяха създадени от подставени лица с цел контрол и разпиляване на гласове..., крайната цел на явно е била да не се изпусне "баницата" и монопола на властта в страната! А царя тръгнал ужким да ни спасява , да се жертва, и да ни вкарвал в ЕС и НАТО... Саможертвата му много ясно, че от никого не беше разбрана и приета, тъй като и през това време, опита за убийство на цял един народ продължи. От една страна му се източваше кръвта и мозъка, т.е. младите хора отидоха да работят, творят и да се възпроизвеждат в чужди страни а самата държава беше докарана до едно жалко и окаяно състояние в каквото не е била никога като суверенна или полу-суверенна страна в своята дълга история... Кой го направи това и с какво цел - историята ще се произнесе един ден, сигурно! Сега пропагандата развива всякакви тези и посочва най-различни виновници и най-различни външни сили, които стоели зад тях. Според мен виновниците са тези, които са вземали решенията и които са били на власт. Също и тези, които постоянно са ги избирали и са им осигурявали властови конфорт и пълен монопол над четирите власти в републиката.
Интересен е и казуса с въвеждането на Вероучението в училищата. Републиканските власти явно предпочитат под властта си атеисти и неграмотни в религиозно отношение хора. Те изпитват сякаш някакъв страх и опасение от силните духом и просветени християни... Напоследък заявяват, че трябвало да забравим вообще думата "Вероучение" а да мислим за предмета "Религия", където всички ще получават подредена от тях информация за всички религии. Вероятно крайната цел на занятието е всички да бъдат изравнени и в религиозно отношение и икуменизма да победи и той по цялото земно кълбо...
А като му мине модата или ползата и на него, кой знае... Във всеки случай тукашните бивши комунисти и комсомолци, сега - прогресивни демократи, пак ще се пишат за по-големи католици и от папата...
цитирайА като му мине модата или ползата и на него, кой знае... Във всеки случай тукашните бивши комунисти и комсомолци, сега - прогресивни демократи, пак ще се пишат за по-големи католици и от папата...
Търсене
Блогрол
1. Българските малцинства и общности в чужбина
2. Балкарска кула
3. Двери БГ(Православен сайт)
4. Велики учени(нобелисти) за вярата в Бога
5. Профила ми във Фейсбук
6. Истината за българите от Старото Отечество
7. Страницата на Джагфар Тарихи
8. ЖИВAТA ПAМЕТ: Блог за българска история + Чaсти от неиздaдените у нaс 2 и 3 том нa сборникa Джaгфaр тaрихи - нa бългaрски и руски език
9. Вълчият стан(групата ми във Фейсбук)
10. Канала ми в ю туб
2. Балкарска кула
3. Двери БГ(Православен сайт)
4. Велики учени(нобелисти) за вярата в Бога
5. Профила ми във Фейсбук
6. Истината за българите от Старото Отечество
7. Страницата на Джагфар Тарихи
8. ЖИВAТA ПAМЕТ: Блог за българска история + Чaсти от неиздaдените у нaс 2 и 3 том нa сборникa Джaгфaр тaрихи - нa бългaрски и руски език
9. Вълчият стан(групата ми във Фейсбук)
10. Канала ми в ю туб